به گزارش خبرنگار مهر، سعید رسولی امروز دوشنبه در مراسم پایان بازسازی راه آهن محور جنوب با بیان اینکه تشکر می‌کنم از عموم همکارانم که با تلاش و سخت کوشی افتخار بزرگی در حوزه راه آهن و در منطقه لرستان آفریدند، اظهار داشت: راه آهن سراسری ایران سال ۱۳۱۷ به بهره برداری رسید، در سال ۱۳۳۵ روسازی محور جنوب اصلاح شده و بعد از آن هیچ اتفاقی نیفتاده و در این دولت از سال ۹۲ تا امروز کل خط برداشته شده و دوباره احداث شده است.

وی یادآور شد: با مسدودی‌های کوتاه در شرایط بسیار سخت، محوری که به خاطر شرایط خاص و ابنیه و مشخصات فنی خاصی که دارد دانشگاه راه آهن است، بازسازی شد.

معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه شبانه روز برای بازسازی این محور تلاش شده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم خیر و برکت این زحمات در خانواده‌ها آنها و برای فرزندان آنها بماند و ذخیره آخرت افراد باشد.

رسولی با بیان اینکه ۲۹۰ کیلومتر از محور راه آهن جنوب بازسازی اساسی و نوسازی شده است، تصریح کرد: امروز هم ایمنی در این محور ارتقا یافته است و هم سرعت حرکت افزایش یافته است، در حال حاضر ۵.۲ میلیون تن بار از این محور عبور می‌دهیم البته تقاضای موجود ۷.۹ میلیون است.

وی با تاکید بر اینکه واریانت دورود- خرم آباد- اندیمشک کمک می‌کند به رفع گلوگاه ظرفیتی این محور که امیدواریم با دستور ویژه وزیر راه احداث شود، افزود: در ارتباط با پایانه‌های لجستیکی در این منطقه و در اندیمشک نیز آمادگی داریم. پروژه‌های متعدد دیگری هم داریم و در ارتباط با ارتقای خدمات ایستگاهی اقدامات خوبی انجام شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1350609
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.