محمود ثمینی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود:‌ در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی درلرستان ۴۰۸ نفر ثبت‌نام کردند که تا پیش از این تاییدصلاحیت ۱۶۴ نفر، انصراف ۳۴ نفر، رد صلاحیت ۱۱۷ و عدم احراز صلاحیت ۹۳ نفر اعلام شد.
وی اظهار داشت: درمرحله نخست رسیدگی به اعتراض داوطلبان، ۱۵ نفر دیگر در لرستان تایید صلاحیت شده که از این تعداد هشت نفر در حوزه انتخابیه بروجرد، ۲ نفر در حوزه خرم‌آباد و چگنی، سه نفر در حوزه کوهدشت و رومشکان، یک نفر در پلدختر و یک نفر در الیگودرز هستند و اکنون تعداد داوطلبان تایید صلاحیت شده استان از ۱۶۴ به ۱۷۹ نفر رسیده است.

وی تاکید کرد: نتایج این مرحله از قبل به داوطلبان اعلام شده و بنابر اطلاعیه های صادر شده تا ۱۴ بهمن ماه فرصت اعتراض دوباره برای افرادی که رد صلاحیت شده اند وجود دارد.

همچنین روابط عمومی هیات نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی لرستان اعلام کرد: داوطلبانی که در هیات نظارت استان  و در هیات مرکزی نظارت رد شده اند و در این مرحله هم رد گردیده اند مجاز به اعتراض  و شکایت نمی باشند.

در این اطلاعیه آمده است: بنابراین تنها داوطلبانی که در مراحل قبل تایید صلاحیت گردیده و در این مرحله رد شده اند مجاز به شکایت و اعتراض نسبت به رای ابلاغی هستند.
این اطلاعیه می افزاید:‌ با توجه به اتمام بررسی صلاحیت داوطلبین یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در شورای نگهبان، به اطلاع داوطلبینی که صلاحیت آنها توسط شورای نگهبان احراز نگردیده  می رساند شکایت و مدارک مستند خود را از تاریخ ۱۲ تا ۱۴ بهمن ماه جاری تحویل دبیرخانه هیات نظارت بر انتخابات استان در استانداری نموده و رسید دریافت کنند.

این اطلاعیه می افزاید: زمان دریافت شکایات از ساعت ۸ تا ۱۶ می باشد و برای آندسته از داوطلبانی که قصد دارند شکایت خود را مستقیما به مرکز تحویل نمایند، نمایندگان هیات مرکزی نظارت بر انتخابات در ورزشگاه تختی تهران مستقر و آماده تحویل گرفتن شکایت کاندیداها می باشند که زمان دریافت شکایات در این محل نیز از ساعت ۸ تا ۱۶ می باشد.

بر اساس آمارهای رسمی ۴۰۸ نفر به عنوان نامزد انتخابات در استان ثبت نام کردند که در ابتدای امر ۳۴نفر انصراف خود را اعلام و ۳۷۴ نفر دیگر برای تشخیص احراز صلاحیت به شورای نگهبان معرفی شدند که از این تعداد صلاحیت ۱۶۴ نفر تایید شدند و اکنون با تایید صلاحیت ۱۵ نفر دیگر، ۱۷۹ داوطلب در میدان انتخابات لرستان رقابت دارند.

لرستان ۹ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.