به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید نصرت الله موسوی روز چهارشنبه در مراسم سوگواری حضرت زهرا (س) و ارتحال عالم ربانی آیت الله بلند نظر که به همت مردم روستای هندی و با حضور و همکاری خادمین موکب ثارالله شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: ولایت مداری مهمترین ویژگی حضرت زهرا (س) است بطوریکه پس از درگذشت رسول خدا (ص)  برای حمایت از ولایت امام علی (ع) که بیش از همه شایستگی رهبری امت اسلامی را داشتند، فعالیت‌های سیاسی خویش را آغاز نمودند.

وی افزود: در این ایام حزن و اندوه مصیبت های سنگینی به جامعه اسلامی وارد شد، مصیبت شهادت سرداران رشید اسلام، مدافعان حرم اهل بیت (ع) بویژه سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و مجاهد فی سبیل الله ابومهدی المهندس که مصیبت بزرگی بود اما شهادت آنها برکات بسیار زیادی برای جامعه اسلامی به همراه داشت.

وی با اشاره به رحلت جانگداز عالم ربانی آیت الله بلند نظر، عنوان کرد: آیت الله بلند نظر اسوه تقوا، عبادت و بندگی بود، شخصیتی عزیز و ارزشمند که در عین گمنامی درجات بسیار بالایی را طی کرد.

وی ادامه داد: دلیل عظمت ایشان به ساده زیستی بر می گردد چرا که این عالم جلیل القدر از دنیا و تعلقات دنیوی فاصله گرفتند و از قفس دنیا و تعلقات دنیوی نجات یافتند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی سلسله عنوان کرد: حضرت محمد (ص) می فرمایند:« برترین زنان بهشتی چهار نفر هستند،اولین آنها حضرت خدیجه (س)؛آن بانویی که منشأ برکات فراوانی بود و با آن ثروت زیاد از اسلام عزیز در آن شرایط سخت دوران پیامبر اکرم(ص) بعنوان یک منبع مهم اقتصادی از اسلام حمایت کرد و از افتخارات دیگرش اینکه دختری به دنیا آورد که سیدهٔ نساء عالمین است.

وی افزود: دومین آنها، حضرت زهرا (س) است، شخصیتی که مادر یازده امام، همسر ولایت و پدر بزرگوار ایشان اشرف مخلوقات عالم است.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه سومین زن بهشتی، حضرت آسیه (س) همسر فرعون است، بیان کرد: کسی که خداوند او را برای نجات حضرت موسی (ع) مامور می کند و چهارمین زن بهشتی حضرت مریم (س) مادر حضرت عیسی (ع)است اما حضرت زهرای مرضیه (س) بر همه اینها سروری دارد و سرور زنان عالم است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.