به گزارش به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان، فاطمه ایرانی در نشست با روابط عمومی فرمانداری‌های استان اظهار داشت: روابط عمومی‌ها باید برای برگزاری ویژه یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.

وی اطلاع رسانی و تحلیل مناسب از دستاوردها و اقدامات دولت و نظام را از وظایف روابط عمومی‌ها در ایام دهه فجر و انتخابات دانست و تصریح کرد: روابط عمومی‌ها باید با همکاری و تعامل با رسانه‌ها و ایجاد نشاط و امید در جامعه باعث افزایش حضور مردم در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شوند.

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات استان افزود: همچنین باید اصل بی‌طرفی در انتخابات رعایت شود و از اعمال سلایق شخصی به شدت جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه امروز دولت تدبیر و امید در شرایط دشواری به سر می‌برد اما کوشیده تا پروژه‌های عمرانی و اقدامات دولت متوقف نشوند، گفت: در ایام دهه فجر برنامه‌های فرهنگی، هنری، افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌ها باید به خوبی اطلاع‌رسانی شوند.

مدیر کل روابط عمومی استانداری افزود: طراحی و مهندسی افکار عمومی با استفاده از ابزارهای اطلاع رسانی و اطلاع یابی به‌منظور تعامل و ارتباط بهتر با مردم از وظایف مهم روابط عمومی‌هاست.

ایرانی با بیان اینکه روابط عمومی‌ها به سه دسته توجیه گر، تبیین‌گر و تحلیل‌گر تقسیم شده است، اظهار کرد: روابط عمومی توجیه‌گر به دلیل نداشتن برنامه مدون و مناسب و مدیران کم‌توان فاقد جذابیت و کارآیی مناسب هستند.

وی شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی و در عین حال محافظه کاری را از مشخصات روابط عمومی تبیین‌گر برشمرد و بیان کرد: روابط عمومی تحلیل‌گر کارآمد و پویاست که دارای برنامه ادواری منظم بوده و برای روبرویی با بحران‌ها و چالش‌های ناگهانی دارای طرح‌های مشخص شده است، این نوع روابط عمومی با بهره گیری از فرصت‌های مناسب برنامه‌ریزی می‌کند.

ایرانی خودباوری مسئولین این حوزه را عاملی مهم در جهت موفقیت و ارتقاء جایگاه آنان برشمرد و افزود: باید مدیران توانایی و اثرگذاری روابط عمومی را در پیشبرد اهداف خود درک کنند و این به فعالیت و برنامه‌ریزی این حوزه بستگی دارد.

وی از برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و تخصصی روابط عمومی‌ها خبر داد و گفت: این دوره‌ها می‌تواند در ارتقای سطح دانش و معلومات و مهارت‌های آنان نقش موثری داشته باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.