شهاب حیدری روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: ساخت و تکمیل ۲ سایت در دست اقدام روند خوبی  دارد اما ۲ سایت دیگر به دلیل مشکلاتی از جمله بارش برف و عدم همکاری شرکت برق استان جهت تامین انرژی لازم برای پیشبرد طرح، متوقف شده اند.

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود با توجه به ملی بودن بحث ارتباطات و فراگیر بودن خدمات این وزارتخانه و نهادهای زیرمجموعه، شرکت توزیع برق همکاری‌های لازم و کافی را جهت پیشرفت این طرح انجام دهد.

وی همچنین با اشاره به ارتقا فناوری ۳۶ سایت به نسل های بالاتر اظهار داشت: ارتقای سطح کیفی خدمات ارتباطی، افزایش سرعت انتقال اطلاعات و پهنای باند مورداستفاده شبکه‌ها در دستور کار قرار گرفته که در این زمینه با همکاری شرکت مخابرات منطقه لرستان و شرکت ارتباطات زیرساخت، دکل‌های مخابراتی و سایت‌های ارتباطی از نسل یک و ۲ به نسل‌های سه  و چهارتغییر یافته اند.

حیدری تصریح کرد: اکنون ۷۹۴ سایت نسل دوم، ۶۲۶ سایت نسل سوم و ۴۶۹ سایت نسل چهار در لرستان فعال است.

۵۱ نقطه لرستان که آنتن دهی تلفن همراه در آن مشکل دارد شناسایی و اقدامات اولیه برای رفع این نقصان انجام شده است.

وزارت ارتباطات تا پایان برنامه ششم توسعه، تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار را به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌کند که تاکنون یکهزار و ۲۴۵ روستای لرستان از این خدمت بهره مند شده اند و ۷۴۵ روستا نیز تا پایان امسال به شبکه ملی اطلاعات تجهیز و از ظرفیت‌ و مزایای آن بهره مند می شوند.

بیش از یک میلیون و ۴۱۰ هزار خط تلفن همراه اعتباری و دائمی در لرستان ایجاد  و ۶۷ هزار پورت پرسرعت (ADSL) نیز دایر شده و ۹۳ درصد روستاها و ۹۹ درصد جاده های اصلی لرستان نیز دارای پوشش تلفن همراه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.