به گزارش خبرآنلاین لرستان  ، محمد خدادی با بیان این مطلب که با سیاست غلط و روش های نخ نما شده برخی از رسانه ها را با دور کردن از درآمد فروش و درمقابل اتکا به درآمد آگهی و یارانه نذری کردیم ،گفت: نذر فقط یک بار درسال است درحالیکه درآمد رسانه با تکیه بر جذب مخاطب و دریافت هزینه از عرضه محتوی مورد نیاز مردم باید باشد و مردم نیز مانند سایر موارد هزینه آنچه را که لازم دارند پرداخت می کنند یعنی نظام عرضه و تقاضا در رسانه و بقای رسانه نیز به بازگشت به این چرخه بستگی دارد.

در کارکرد رسانه دچار اختلال هستیم

محمد خدادی با بیان اینکه امروزه در کارکرد رسانه دچار اختلال هستیم گفت: خروجی رسانه باید به حل مشکلات مردم منجر شود، زیرا فلسفه وجودی رسانه خدمت به مردم است.و از فضای تبلیغی و تولید دیدگاه به فضای تبیین با تولید اطلاعات باید تغییر مسیر دهد.

وی گفت :فلسفه درج آگهی در رسانه دیده شدن آن توسط خواننده است و لذا آگهی خواننده نمی آورد ؛بلکه بالعکس خواننده آگهی می آورد و لذا بیشتر به جای اینکه دنبال جذب آگهی بعنوان منبع درامد باشیم باید دنبال شناخت جذب و پاسخ به تقاضای خوانندگان بود. معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد با انتقاد از عدم‌محتوی سازی در رسانه ها،گفت:اولویت این معاونت احیا رسالت اصلی رسانه ها بخصوص نشریات مکتوب و کمک به ترسیم استراتژی محتوا ،نشر و مخاطب در رسانه است.

اجازه تعطیل شدن هیچ نشریه ای را ندادیم

وی افزود:علی رغم تحریم های موجود و محدودیت های ایجاد شده برای واردات کاغذ با حل مشکلات به میزان ممکن اجازه تعطیل شدن هیچ نشریه ای را ندادیم و با تامین کاغذ مانع این اتفاق شدیم.

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد از تشدید نظارت ها بر روند کیفی سازی – موثر بودن و پاسخ به نیازمردم توسط رسانه تاکید کرد و گفت: دریافت هرگونه کمک و بقای رسانه به اثرگذار بودن آن بستگی دارد. کمک به تجهیز خانه مطبوعات لرستان، تسریع در ایجاد صندوق ارزی رسانه های استان،فراهم ‌کردن زمینه حضور اساتید برجسته رسانه در امر آموزش فعالان رسانه در لرستان و برگزاری جشنواره مطبوعات غرب کشور به میزبانی استان لرستان و حضور در مراسم افتتاح خانه مطبوعات از قول های مساعد معاون وزیر در این دیدار بود.

۴۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1331805
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.