حمیدرضا نظیفی روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: از ابتدای امسال تاکنون چهار نفر (یک  زن و سه  مرد) در لرستان دچار گازگرفتگی و فوت شدند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۷ که آمار تلفات چهارنفر بود، رشدی نداشته است.

وی با بیان اینکه سال گذشته تعداد مرگ و میر ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسید کربن ۲۰ نفر بوده اظهار داشت: عمده مرگ و میرهای ناشی از مسمومیت با گاز منوکسید کربن در شش ماهه دوم سال همزمان با سرد شدن هوا اتفاق می افتد.

وی ادامه داد: استفاده از آبگرمکن، بخاری های مستعمل و دارای نقص فنی، فاقد دودکش یا دارای دودکش بدون عملکرد مناسب، بیشترین موارد ابتلا به مسمومیت را تشکیل می دهند.

نظیفی تصریح کرد: تمایل این گاز برای ترکیب با هموگلوبین خون انسان ۲۵۰ برابر بیش از اکسیژن می باشد که با بالا رفتن درصد آن در هوای اتاق، به سرعت باعث ایجاد مسمومیت خواهد شد و اکسیژن رسانی به بافت های مختلف بدن از جمله مغز و قلب را دچار اختلال می نماید.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان گفت: علایم مسمومیت حاد با این گاز شامل سردرد، سرگیجه، تهوع و استفراغ و در مواردی درد شکمی و سپس حالت بیهوشی، تشنج و اغما می باشد و مسمومیت شدید با این گاز می تواند کشنده باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.