به گزارش ایرنا، حسن مروتی روز چهارشنبه در آیین بهره برداری از ۲ طرح عمرانی در دانشگاه آیت الله بروجردی (ره) اظهارداشت: سال ۱۳۰۰ بروجرد مدارسی در حد مدرسه دارلفنون تهران داشت و پیشینه بزرگی در علم و دانش دارد و دانشگاه آیت الله بروجردی باید تا حد والایی که شایسته مردم بروجرد است، پیشرفت و رشد کند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه لرستان و آیت الله بروجردی وابسته به وزارت علوم در لرستان فعالیت دارند، افزود: هشت مرکز آموزش عالی در شهرستان بروجرد فعالیت می کنند.

رییس دانشگاه آیت الله بروجردی بیان کرد: این واحد دانشگاهی سال ۱۳۸۵ فعالیت خود را آغاز کرده و هم اکنون چهار هزارو ۳۰۰ دانشجو، ۹۶ عضو هیات علمی و ۱۱۰ کارمند فعالیت می کند.

مروتی اضافه کرد: ۱۶ رشته کارشناسی و ۱۲ رشته کارشناسی ارشد در دانشگاه آیت الله بروجردی وجود دارد و هم اکنون نیز بررسی های لازم برای ایجاد رشته های ضروری مورد نیزا منطقه و کشور در حال انجام است.

رییس دانشگاه آیت الله بروجردی بیان کرد: هم اکنون پنج طرح در حال ساخت بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که انتظار داریم وزارت علوم حمایت های لازم را از دانشگاه به عمل آورد.

مروتی گفت: دانشگاه آیت الله بروجردی نیاز به خوابگاه دانشجویی دارد که با اخذ مجوز برای تسهیلات تا سال آینده خوابگاه دوم خواهران دانشگاه به بهره برداری می رسد.

وی افزود: طرح مسجد دانشگاه ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم با کمک های خیرین بروجردی تکمیل شود.

رییس دانشگاه آیت الله بروجردی اظهارداشت: فضای ورزشی دانشگاه بسیار کم است و باید ارتقا داده شود.

مروتی اضافه کرد: استاندارد فضای آموزشی، کارگاهی و آزمایشگاهی در کشور ۱۲ متر است که این در دانشگاه به ازای هر دانشجو ۲/۴ متر است.

وی ادامه داد: شهرداری بروجرد بیش از ۱۱ میلیارد تومان عوارض برای دانشگاه فرستاده و در این در حالی است که شهرداری هیچ گونه خدماتی به دانشگاه داده نمی شود.

رییس دانشگاه آیت الله بروجردی یادآور شد: سالانه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه اتوبوس به شهرداری پرداخت می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.