به گزارش ایرنا، سید علی نادر دهقانی در آیین اختتامیه اولین جشنواره دانشجویی، فرهنگی، هنری اقوام ایران زمین در سالن آمفی تئاتر دکتر شهریاری دانشگاه لرستان برگزار شد، بیان کرد:  برگزاری جشنواره‌هایی نظیر جشنواره دانشجویی، فرهنگی و هنری اقوام ایران زمین، برای رسیدن به یک هدف و آن هم توسعه است.

وی افزود: موفقیت وارداتی نیست بلکه باید ایجاد شود و برای آن برنامه‌ریزی و راهبرد تعریف کرد.

دهقانی با بیان اینکه اولین دستاورد انسجام اجتماعی، ایجاد شادابی و مهربانی برای همگان است، افزود:  نوع‌دوستی و انجام عمل نیک دومین دستاورد انسجام اجتماعی است و این مهم در سیل لرستان نمود زیادی داشت و همه ملت آمده بودند.

دهقانی بیان کرد: هنگامی‌که جامعه‌ای منسجم باشد همه برای انجام کار می‌آیند و این انسجام سبب اقتدار می‌شود و می‌توان بستری رقابتی در حوزه هنر، موسیقی، ادبیات، انیمیشن ایجاد کرد.

رییس جهاد دانشگاهی لرستان اضافه کرد: انسجام اجتماعی، تاب‌آوری اجتماعی را بالا می برد و در نهایت سرمایه اجتماعی در جامعه ایجاد و افزایش می‌یابد.

وی یکی از شاخصه‌های مهم انسجام اجتماعی را اقوام ایران زمین دانست و با اشاره به اینکه نقش اقوام بسیار مهم است و هیچ کس نمی تواند این نقش را کتمان کند، تصریح کرد: این اقوام به‌صورت متحد، منسجم و با وحدت ملی برای کشور کارمی‌کنند.

دهقانی یادآور شد: هدفمان از برگزاری همایش اقوام ایران زمین برداشتن قدمی رو به جلو بوده است و امروز شاهدیم که بسیاری از هنرمندان اقوام مختلف سراسر کشور به این جشنواره آمدند.

وی گفت: بارها و بارها مقام معظم رهبری بر حفظ هویت و داشته‌های اقوام تاکید داشتند و همچنین در برنامه‌های توسعه کشور این مهم نیز بارها تاکید شده است.

رییس جهاد دانشگاهی لرستان خاطرنشان کرد: تلاش جهاد دانشگاهی این است که قدمی برای وحدت ملی، اقتدار و انسجام اجتماعی، سازماندهی به معنای عام و سازماندهی نیروی انسانی برای رسیدن به موفقیت بردارد و در یک کلام هدف اصلی رسیدن به توسعه و داشتن زندگی با کیفیت است.

دهقانی بیان کرد: در مجموع این جشنواره در پنج بخش برگزار و یک هزارو ۲۰۰ اثر به دبیرخانه آن ارسال شده که ۱۶ اثر به عنوان برتر و ۵۷ اثر به عنوان شایسته تقدیر انتخاب شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.