به گزارش ایرنا، محمدرضا صفی خانی روز سه شنبه در جلسه ستاد تسهیل و رونق تولید افزود: بر اساس مصوبه شورای اقتصاد مقاومتی و با توجه به تعیین وزیر معین این ستاد برای استان، ۲۵ طرح عمده برای رفع مشکلات به ستاد معرفی شدند.

وی اظهار داشت: با پیگیری مسئوولان استان و اقدام مدیران ملی، موانع ۱۵ واحد از جمله فولاد و چدن دورود، پرس خرم آباد، نساجی بروجرد، فروآلیاژ ازنا، شیشه الیگودرز و فولاد مقامی برطرف شده است.

وی تصریح کرد:‌ مشکل اصلی ۱۰ واحد دیگر موانع و پیچ و خم های قانونی است که رفع آن نیازمند مصوبات ملی قوی است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: دریافت دوباره تسهیلات از صندوق توسعه ملی و قسط بندی تسهیلات ارزی با شرایط مشخص (ماده ۲۰) از جمله مشکلات حل نشده است که مقرر شده بابک دین پرست معاون اقتصادی وزیر کشور برای بررسی بیشتر موضوع، به استان سفر کند.

صفی خانی در خصوص فولاد ذوب آهن ازنا افزود:‌ مشارکت با یک کارخانه بزرگ ملی برای  راه اندازی این واحد به سرانجام رسیده بود، جلسات حقوقی و کارشناسی در سطح ملی برگزار، مباحث حقوقی حل شد که در آستانه انعقاد قرارداد مدیرعامل ذوب آهن دستگیر و شرایط تا  حدودی مشکل شد.

وی توضیح داد: اکنون پیشرفت فیزیکی این کارخانه بیش از ۸۰ درصد است که با توجه به اعتبار حقوقی آن و فعالیت مابقی اعضای هیات مدیره انتظار می رود مراحل شرکت سرمایه گذار تا پایان انجام شود.

به گفته وی قرار بوده یکهزار میلیارد تومان با مشارکت جدید در فولاد ازنا سرمایه گذاری شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.