به گزارش ایرنا صدرالله عباسی روز چهارشنبه در همایش استانی هفته بیمه سلامت در سالن جلسات اداره امور مالیاتی لرستان اظهار داشت: ۸۵درصد از بیمه شدگان در کشور رایگان درمان می شوند و دولت تمامی هزینه ها را پرداخت می کند.

وی گفت: در سال ۹۷ بیمه شدگان سلامت ۱۴۸میلیون بار به مراکز درمانی مراجعه کرده اند که ۱۴هزار میلیارد تومان هزینه پرداخت شده است.

وی عدم توازن منابع و مصارف سازمان بیمه سلامت را چالش اصلی این سازمان عناون کرد و افزود: با اصلاح فرآیندها میزان زیان انباشته در سال ۹۷ به ۵۰درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: استحقاق سنجی، پایگاه برخط، رسیدگی به اسناد، نسخه الکترونیک و تایید خدمات از پروژه های مهم این سازمان می باشد.

عباسی با بیان اینکه استحقاق سنجی در لحظه امکان رهگیری اطلاعات بیمه شدگان را فراهم و در زمان ارایه خدمت از ایجاد هم پوشانی جدید جلوگیری می کند افزود: این کاردر ۶۰۵ بیمارستان، سه هزار مطب و بیش از یکهزار داروخانه اجرایی شده و گام اول را برای حذف دفترچه برداشته است.

وی ادامه داد: استقرار نسخه الکترونیک در سال ۹۸ با یک برنامه ریزی دقیق انجام شد و در حال حاضر در بیش از سه هزار مطب در کشور اجرا می شود.

وی افزود: یکی از بارزترین پرونده بیمه سلامت سامانه الکترونیک است که هزینه را کنترل می کند همچنین هدفمند نمودن بیمه سلامت در راستای تامین امنیت جامعه در دستور کار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.