محسن همتی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به احداث یک واحد مجتمع پرورش ماهی غیرمجاز بهمراه یک واحد مسکونی در حریم و بستر رودخانه کهمان، اظهار داشت: بنا بر ارسال گزارشات اولیه ادارات منابع آب، راهداری، محیط زیست و ثبت اسناد مبنی بر احداث غیرمجاز این مجتمع، دستورات لازم جهت تخریب آن صادر گردید.

وی با اشاره به اجرای موفق حکم تخریب این مجتمع، بیان کرد: گرچه مالکان این واحدهای غیرمجاز در هنگام اجرای حکم ممکن است مقاومت هایی از خود بروز دهند اما خوشبختانه به رغم این مشکلات، حکم اجرا و مانع فعالیت این واحد غیرمجاز شد.

همتی با اشاره به اینکه منطقه نمونه گردشگری کهمان در کشور شناخته شده است، اضافه کرد: باید مناطق گردشگری را زنده و آباد نگه داریم، نظارتها بر این منطقه باید مستمر باشد و جلوی ساخت و ساز غیرمجاز در این تفرجگاه قبل از برخوردهای قضایی گرفته شود.

وی ادامه داد: مدیران دستگاه‌های اجرایی قبل از اینکه اتفاقی در حوزه کاری آنها رخ بدهد و مسائل و تبعات اجتماعی مربوط به آن پیش بیاید باید اقدامات پیشگیرانه لازم را بکار گیرند.

 دادستان الشتر با تاکید بر اینکه نباید منطقه کهمان را به حال خود رها کنیم، افزود: باید جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز در این منطقه گرفته شود چرا که منطقه نمونه گردشگری کهمان در کشور منطقه‌ای مطرح می‌باشد و اغلب گردشگران این منطقه را به عنوان مقصد گردشگری خود بر می‌گزینند و این امر باعث رونق منطقه می‌شود.

وی افزود: متأسفانه بعضی دستگاه‌ها ورود به موقع و پیشگیری نمی‌کنند و می‌گذارند وارد مرحله‌ای شود که دیگر کاری از دست کسی ساخته نیست و برای رفع مسئولیت خود شکایتی طرح می‌کنند و این به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

منطقه نمونه گردشگری گردشگری کهمان یکی از مناطق گردشگری شهرستان سلسله است که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و هرساله گردشگران بسیاری از سراسر کشور از آن بازدید می کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.