به گزارش خبرآنلاین لرستان ، فاطمه زهرا توکلی در مراسم روز جهانی ناشنوایان اظهار کرد: مناسبت‌های جهانی فرصتی است برای گرامیداشت رشادت‌ها و مجاهدت‌های معلولین در عرصه سختی که با آن مواجه‌اند.

وی ادامه داد: اگر تلاش و سخت‌کوشی این افراد نباشد قطعاً این مسیر دشوار پیمودنی نیست.

مدیرکل بهزیستی لرستان با بیان اینکه امروز شاهد تغییر در وضعیت گروه‌های مختلف مردمی نظیر ناشنوایان هستیم و اگر چه با ایده‌آل فاصله داریم، بیان کرد: یکی از دغدغه‌های ما این است که معلولین به عنوان شهروند شناخته و از حقوق برابر برخوردار باشند.

تلاش در راستای کاهش محدودیت‌ها و موانع بر سر راه ناشنوایان

توکلی افزود: تلاش ما این است که محدودیت‌ها و موانع بر سر راه این قشر را کاهش دهیم که البته با بازنگری قانون حمایت از جامعه معلولین چشم‌انداز خوبی برای گروه‌های مختلف معلول دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه از مجموع ۴۸ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی استان، ۷۰۰۰ نفر کم‌شنوا و ناشنوا هستند، گفت: متأسفانه رتبه ۴ شیوع ناشنوایی و کم شنوایی را در کشور داریم که بخش عمده‌ای از آن مربوط به ازدواج‌های فامیلی و مشکلات مادرزادی است.

مدیرکل بهزیستی لرستان عنوان کرد: از مجموع ۷۰۰۰ نفر کم‌شنوا و ناشنوای تحت پوشش بهزیستی استان به ۴۰۰۰ نفر خدمات مستمری مالی با توجه به درصد معلولیت آن‌ها پرداخت می‌شود. در ادامه این مراسم از معلولین ناشنوای موفق در رشته های ورزشی، هنری، کتاخوانی و .. تقدیر به عمل آمد

۴۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1267249
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.