رئیس گروه صنایع تبدیلی زراعی وزارت جهاد کشاورزی گفت:‏ سالانه 122 میلیون تن تولید در حوزه کشاورزی، دامپروری و شیلات در کشور داریم.

به گزارش ایسنا منطقه لرستان، مسیح انصاری‌ در جلسه کاهش ضایعات و فرآوری محصولات کشاورزی استان اظهار کرد: صنعت غذا به اندازه کافی از نظر تعداد رشد کرده است.

وی بیان کرد: احداث صنایع غذایی حدی دارد و اینکه در این خصوص هر بار مسئولین ندا دهند، تئوری غلطی بوده که ابتدا شاید درست باشد اما با یک تحلیل کارشناسی می‌بینیم که اشتباه است.

این مسئول ادامه داد: احداث واحدهای صنعت غذا باید براساس بازار باشد نه بر اساس مازاد و باید کارشناسی‌تر وارد مسائل صنعت غذا شویم و از احساسات بیرون بیاییم.

انصاری‌ اضافه کرد: در حال حاضر 25 میلیون تن ظرفیت فرآوری آرد است و در حالت خوش‌بینانه 14 میلیون تن تولید گندم داریم که با این اوصاف راه‌اندازی کارخانه آرد توجیه ندارد و معمولا سرمایه‌ سرمایه‌گذار می‌خوابد و عطایش را به لقایش می‌بخشد و می‌رود.

رئیس گروه صنایع تبدیلی زراعی وزارت جهاد کشاورزی‏ خاطرنشان کرد: از سال 1368 تاکنون ضایعات صنایع 30 درصد است؛ با وجود اینکه کارخانجات زیادی احداث شده ولی همچنان ضایعات روی این عدد مانده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: قیمت تمام شده محصولات خیلی بالاست و باید ریشه‌ای‌تر با این مشکل برخورد کرد.

انصاری‌ خاطرنشان کرد: تمرکز بر بحث کاهش ضایعات نیاز به برنامه‌ریزی و جمع‌آوری سند آمایش هر استان دارد.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.