معاون امور اقتصادی استاندار لرستان گفت: طی سک سال گذشته 67 واحد تولیدی تعطیل مجددا راه‎اندازی شده است.

به گزارش ایسنا منطقه لرستان، گودرز امیری در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، اظهار کرد: اگر سرمایه‌گذارانی مشکلی داشته باشند در این کارگروه می ‎ تواند مشکلات خود را مطرح کنند تا به دنبال رفع آن باشیم.

وی تصریح کرد: از مهمترین دغدغه‎های واحدهای تولیدی بحث جرایم تامین اجتماعی، دارایی، بانک و ... است که در راستای رفع مشکلات آنها اقداماتی انجام شده است.

معاون استاندار لرستان خاطرنشان کرد: تا ۱۳ شهریورماه فرصت بخشودگی جرائم تامین اجتماعی است و به تامین اجتماعی مراجعه کنند.

امیری اضافه کرد: واحدهایی که بدهی دارند اگر آن را ظرف یک سال تقسیط کنند ۱۰۰ درصد جرایم آنها بخشیده می ‎ شود و اگر کسی از این بخشودگی نمی‎خواهد استفاده کند تا 60 قسط می ‎ تواند تقسیط کند.

وی بیان کرد: واحدهای تولیدی در صورت داشتن بدهی مالیاتی نیز می‌توانند آن را تا ۶۰ قسط، تقسیط کنند.

معاون امور اقتصادی استاندار لرستان عنوان کرد: در زمینه به کارگیری نیروی انسانی ارزان قیمت و تحصیلکرده طرح کارورزی را داریم که به ازای هر دو نیرو می‎توانند یک نیرو را جذب و از مزایای این طرح برخوردار شوند.

امیری ادامه داد: این نیرو هیچ تعهدی برای واحدهای تولیدی ایجاد نمی‌کند چون طرف قرارداد اداره کار است.

وی اظهار کرد: با بانک‎ها به این توافق رسیده‎ایم که با اخذ مجوز از هیات مدیره مرکزی خود جرائم را ببخشند و هر کسی بخواهد برود تسویه کند اگر بانک‌ها همکاری نکردند اعلام کنند پیگیریی می‎شود.

معاون استاندار لرستان خاطرنشان کرد: در یک سال اخبر بانک‎ها همکاری خوبی با واحدهای تولیدی داشته‎اند به طوری‎که در یک سال گذشته ۶۷ واحد تولیدی تعطیل شده مجدداً راه‎اندازی شد و بیش از ۶۰ واحد تولیدی که از واحدهای نیمه فعال یودند، فعال شدند.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.