حجت اله بیرانوند روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تاکنون ۱۸۰میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شده و مابقی مطالبات نیز در حال پرداخت تسویه است.

وی با بیان اینکه تاکنون سه هزار تن دانه روغنی کلزا نیز خریداری شده اظهار داشت: پیش بینی می‌شود خرید این محصول به چهار هزار تن برسد.

بیرانوند گفت: نرخ خرید تضمینی گندم معمولی به ازای هر کیلوگرم ۱۷ هزار ریال و گندم دوروم نیز ۱۷ هزار و ۷۰۰ ریال اعلام شده در حالی که این قیمت‌ها سال گذشته به ترتیب ۱۳ هزار و و ۱۳ هزار و ۷۰۰ ریال بود.
وی همچنین قیمت خرید تضمینی کلزا در سال گذشته را ۲۸ هزار و ۶۶۵ ریال عنوان کرد و ادامه داد: امسال برای خرید هر کیلوگرم از این دانه روغنی ۳۴ هزار و ۳۹۸ ریال به کشاورزان پرداخت خواهد شد.
سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۲ لرستان بیان کرد: ۵۵ مرکز برای دریافت محصول کشاورزان آماده شده و این شرکت با بسیج تمامی امکانات و نیروی انسانی خود و همچنین مباشرین و تأسیسات ذخیره سازی مقدمات لازم برای جلب رضایت کشاورزان را فراهم کرده است.
بیرانوند تصریح کرد: خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان تا پایان مهرماه ادامه دارد و کشاورزان می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین مراکز پیش بینی شده محصول خود را تحویل دهند.
وی بر ضرورت رعایت کامل دستورالعمل‌های ابلاغی خرید گندم توسط مراکز خرید دولتی و بخش خصوصی تاکید کرد و افزود: مدیران کارخانجات و سیلوهای بخش خصوصی ضمن رعایت دقیق مفاد کمی و کیفی قراردادهای ذخیره‌سازی از بروز مشکلات در این زمینه جلوگیری نمایند.
وی اظهار داشت: به منظور خرید با کیفیت، بهینه‌سازی ذخیره‌سازی گندم و تسهیل انبارگردانی، کمیته‌های تخصصی خرید و ذخیره‌سازی برای تصمیم‌سازی در این بخش تشکیل شده است.

سطح زیر کشت گندم در لرستان حدود ۲۵۰ هزار هکتار است که این رقم حدود ۲۰۰ هزار هکتار دیم و مابقی آبی می باشد.

۷۲۶۹/ ۶۰۶۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.