مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان از دستگیری قاتل درختان جنگلی بلوط در منطقه دادآباد از توابع شهرستان خرم آباد خبر داد و گفت: این فرد متخلف مدت های طولانی است که به جرم قطع درختان ارزشمند بلوط تحت تعقیب است.

به گزارش ایلنا از لرستان، شیرزاد نجفی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با رصد دقیق منطقه و در عملیاتی غافلگیرکننده، شب هنگام نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی استان موفق شدند تا این فرد متخلف را دستگیر و ارّه موتوری و درختان قطع شده ای از وی کشف و ضبط کنند.

وی به سوابق فراوان متخلف دستگیر شده گریزی زد و تصریح کرد: با کسب مجوز از دادستان مرکز استان، فرد متخلف تحویل پاسگاه انتظامی شده و در بازداشت به سر می‌برد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن پرونده وی که بسیار سنگین است، تنظیم و به محاکم قضایی جهت اجرای عدالت تحویل داده خواهد شد.

نجفی ارزش زیست محیطی یک درخت بلوط با عمر حداقل ۵۰۰ ساله را چیزی در حدود ۲۰۰ هزار دلار قلمداد کرد و بیان داشت: انتظار می رود که دستگاه قضا شدیدترین مجازات را برای فرد مذکور در نظر گیرد تا درس عبرتی برای سایر متخلفانی که مبادرت به قطع درختان جنگلی بلوط می‌نمایند، شود.

این مقام مسئول در ادامه افزود: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی استان به صورت شبانه‌روزی در مناطق جنگلی و غیرجنگلی حضور محسوس و غیر محسوس دارند و با متخلفین در این حوزه برخورد قانونی خواهند کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان در پایان بار دیگر با یادآوری شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ از مردم خواست که در صورت مشاهده هرگونه تخلف در اراضی ملی مراتب را به یگان امداد جنگل و مرتع اطلاع دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.