معاون فرماندار خرم‎آباد گفت: متاسفانه از هر ۳/۸ ازدواج در شهرستان، یکی منجر به طلاق می‎شود که این آمار نگران کننده است.
به گزارش ایسنا منطقه لرستان، محمود آشناگر در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان که در سالن جلسات شماره دو فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به نزدیک بودن هفته ازدواج، دستگاه‎های فرهنگی و متولی امر جوانان، باید با یک برنامه‎ریزی مدون، به موضوع فرهنگ سازی ازدواج سالم و کم هزینه در سطح جامعه مبادرت ورزند.
معا ون سیاسی امنیتی، اجتماعی فرمانداری خرم‎آباد تصریح کرد: بر اساس آمار، میزان ازدواج در سطح شهرستان در طی دو سال گدشته با کاهش ۵/۲ درصدی روبرو بوده و در مقابل آمار طلاق ۸/۷ درصد افزایش داشته است، این یعنی از هر ۳/۸ ازدواج یکی منجر به طلاق می‎شود که بسیار نگران کننده است.

آشناگر خاطرنشان کرد: البته این آمار بیشتر مربوط به شهر خرم‎آباد بوده و ازدواج‎های روستایی کمتر به طلاق می‎انجامد.
وی تاکید کرد: بازگشت و پایبندی به باورهای دینی و ارزش‎های سنتی در خصوص ازدواج و زشتی طلاق می‎تواند راهکار مناسبی برای کاهش این آمار باشد.
معاون سیاسی امنیتی، اجتماعی فرمانداری خرم‎آباد به موضوع اعطای تسهیلات بانکی به زوج‎های جوان اشاره کرد و گفت: بانک‎های عامل می‎بایست برای تخصیص این اعتبارات، سختگیری‎ها را کاهش دهند تا جوانان با رغبت بیشتری به ازدواج بیاندیشند.
آشناگر اضافه کرد: دستگاه‎های عضو ستاد و متولیان امر باید مصوبات جلسات را با جدیت پیگیری کنند و کم کاری و تعلل در این زمینه قابل قبول نخواهد بود. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.