مدیرکل میراث فرهنگی لرستان گفت: رئیس سازمان میراث فرهنگی در نامه ای مراتب ثبت مشترک پل تاریخی گاومیشان را در فهرست آثار ملی کشور به استانداران لرستان و ایلام ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا لرستان، سید امین قاسمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نامه ای مراتب ثبت مشترک پل تاریخی گاومیشان را در فهرست آثار ملی کشور به استانداران استان های لرستان و ایلام ابلاغ کرد.

وی افزود: با پیگیری های انجام شده توسط این اداره کل و با توجه به اینکه بخشی از پل گاومیشان در استان لرستان و بخشی از آن در استان ایلام واقع شده دکتر مونسان طی اصلاحیه ای مراتب ثبت مشترک این اثر تاریخی را به استانداران لرستان و ایلام ابلاغ کرد.

قاسمی تصریح کرد: در اصلاحیه لوح ثبتی آمده در اجرای قانون راجع به حفظ آثار ملی مصوب آبان 1309 و نظام نامه اجرایی آن مصوب آبان 1311، تبصره دوم قانون تجدید استخدام اندره گدارمصوب اسفند 1323، ماده واحده ثبت آثار ملی مصوب آذر 1352، بند (ج) ماده واحده قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب 1364 و بند ششم ماده سوم قانون اساسنامه سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب 1367 اثر فرهنگی تاریخی پل گاومیشان با قدمت ساسانی به نشانی مرز بین استان ایلام و استان لرستان روی رودخانه سیمره پس از تلاقی با رود کشکان به شماره 2222 مورخ 1377/12/3 در فهرست اثار ملی ثبت گردید.

لازم به ذکر است پل گاومیشان به طول بیش از  190 متر بوده و عرض چشمه طاق اصلی آن با بیش از 31 متر یکی از شاهکارهای معماری است.

این پل تاریخی پیش از این فقط به نام استان ایلام در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.