به گزارش ایرنا، حسین سلاحورزی شامگاه سه شنبه در نشست ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در سالن جلسات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم آباد افزود: اغلب مراجعاتی که از سوی فعالان اقتصادی خسارت دیده از سیل به اتاق بازرگانی می‌شود حاکی از آن است که اغلب قول و قرارهای مسئولان به آن‌ها اجرایی نشد.
وی اظهار داشت: بسیاری از واحدهای اقتصادی از جمله واحدهای صنفی، گردشگری و خدماتی از این اتفاق به شدت آسیب دیدند.
سلاحورزی بیان کرد: کسب و کار این واحدها به دلیل رسوب گل و لای یا تخریب و یا قطع جاده و برق دچار اختلالات جدی شده است.
رئیس اتاق بازرگانی لرستان با تاکید بر اینکه برخی از واحدها به صورت کم و بیش به فضای کسب و کار برگشته اند، ادامه داد : مراجعاتی که به اتاق بازرگانی می‌شود مبنی بر این است که اغلب قول و قرارهایی که داده شده هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.
سلاح ورزی بر لزوم یک سیستم نظارتی پیگیر برای تحقق این وعده ها تاکید کرد و یادآور شد: این وعده‌ها تا جایی که ممکن است اجرایی شود چراکه نارضایتی‌ها در اصناف رو به افزایش است و اگر برنامه‌ای نداشته باشیم، معضلات هم در آینده بیشتر خواهد شد.
وی اضافه کرد: بی‌ثباتی و غیرقابل پیش‌بینی بودن قیمت‌ها، اصلی‌ترین مانع بهبود فضای کسب ‌وکار از سوی فعالان اقتصادی در سال 97 عنوان شده است.
نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: هر ساله گزارشی از موانع بهبود فضای کسب و کار در کشور با مشارکت فعالان اقتصادی تهیه می‌شود و در گزارشی که در سال 96 تهیه شد، اصلی ترین مشکلات به عنوان موانع بهبود فضای کسب و کار، 2 عامل دشواری تأمین مالی و رویه‌های مالیاتی بود.
وی افزود: از سال 97 این مشکلات تغییر کرده و 2 عنوان جدید جایگزین شده است.
سلاحورزی ادامه داد: بی ثباتی و غیرقابل پیش بینی بودن قیمت‌ها نخستین عامل و بی ثباتی در مقررات و دستورالعمل‌هایی که دستگاه‌های دولتی صادر کرده اند به عنوان دومین مشکل بهبود فضای کسب و کار عنوان شده است.
وی بیان کرد: اما در لرستان، دومین مانع بهبود فضای و کسب و کار، بی تعهدی طرف‌های قرارداد عنوان شده که اگر قرار است به صورت بلندمدت و استراتژیک به فکر جذب سرمایه و بهبود فضای اقتصادی کشور باشیم توجه ویژه به محیط کسب و کار بسیار ضروری است.
7274/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.