مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: سیل فروردین امسال یازده‌هزار و 300 میلیارد ریال به راه‌های اصلی، فرعی و روستایی استان خسارت وارد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس شرفی اظهار داشت: در حال حاضر تمام راه‌های اصلی، فرعی و روستایی بازگشایی موقت شدند و تردد در آنها جریان دارد.

وی افزود: در جریان سیل بیش از 600 دستگاه پل در استان آسیب جدی دیده و 206 دستگاه پل نیز به‌طور کامل تخریب شده که تاکنون پل‌های فلزی، خرپایی، دوآب، چم شهران، زورانتل و زیودار نصب شده و پل‌های کلات زیودار و حیاط الغیر در دست اقدام هستند.

شرفی تصریح کرد: در صورت تامین اعتبار اقدامات لازم و موثر برای ترمیم و بهسازی راه‌ها انجام خواهد شد اما تاکنون اعتبارات مورد نیاز به استان ابلاغ نشده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای لرستان اضافه کرد: شرکت آب و فاضلاب روستایی بدون توجه به ماده 17 قانون ایمنی راه‌ها و راه‌آهن و بدون کسب مجوز از اداره کل راهداری لرستان نسبت به حفاری و لوله گذاری در حریم قانونی راه‌ها اقدام کرده است.

شرفی ادامه داد: این امر علاوه بر اینکه باعث تجاور به حریم راه و آسیب جدی به جسم راه شده در هنگام بازگشایی مسیرها نیز ناگزیر به تاسیسات آنها خسارت وارد می کند.

وی گفت: انتظار می‌رود مسوولان و کارکنان شرکت آبفار لرستان با استناد و احترام به قانون ایمنی راه‌ها نسبت به رعایت ایمنی و کسب مجوز از این اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اقدام کنند.

شرفی در پایان یادآور شد: با استناد مصوبه هیات‌وزیران در تاریخ 26 /11 /81 تمام دستگاه‌های امور زیربنایی باید در خارج از حریم جاده نسبت به عبور تاسیسات اقدام کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.