به گزارش ایرنا، شیرزاد نجفی روز پنجشنبه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم که در محل سالن جلسات دادگستری شهرستان خرم اباد برگزار شد گفت: بیشتر این پرونده ها به ترتیب با 313 مورد مربوط به شهرستان خرم آباد، 173 موردشهرستان نورآباد و 161 مورد مربوط به الشتر است.
وی گفت: تخریب و تصرف اراضی ملی یکی از چالش های عمده ما محسوب می شود که می تواند به مشکلی زیست محیطی در سراسر کشور تبدیل شود .
نجفی گفت: فروش زغال بعنوان راهی برای رسیدن به درآمد یکی دیگر از چالش های عمده در بخش منابع طبیعی است که باید با کمک دادستان ها و ورود قوه قضائیه جلوی این مشکل گرفته شود.
مدیر کل منابع طبیعی لرستان گفت: در برخی شهرستان های از جمله خرم آباد، پلدختر، کوهدشت و الشتر بشدت مساله فروش و حمل زغال به یک راه درآمد برای مردم تبدیل شده است .
وی افزود: قطع درختان باغی و جنگلی لرستان و حمل آنها به کارخانه های چوب بری در شمال کشور یکی دیگر از چالش های ما در منابع طبیعی است که به وسیله ای برای کسب درآمد تبدیل شده است.

***رسیدگی به بیش از 6 هزار پرونده کارگر و کارفرمایی
علی آشتاب مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان نیز گفت: در سال گذشته تعداد 6 هزار و 276 پرونده در حوزه کار رسیدگی شد که از این بین 53 و نیم درصد پرونده ها بصورت سازشی توسط هیات ها حل شد.
وی با تاکید بر احیای هیات های سازشی در محیط های کار گفت: با احیای هیات های سازشی در محیط کار، از بخش عمده ای از اختلافات کارگری و کارفرمایی پیشگیری می شود.
آشتاب با اشاره به ضرورت سیستمی کردن پرداخت ها و دریافت ها ی کارفرمایی و کارگری گفت: پرداخت دستی منجر ب بروز مشکلاتی در این عرصه می شود که ثبت ر گونه پرداخت و دریافت در کاهش طرح دعواها هم موثر است.
وی با بیان اینکه عمده مشکل ما در حوزه پیمانکاری است گفت: در نظام پرداخت پیمانکاران باید نظارت دقیق تری صورت گیرد.
1920
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.