به گزارش ایرنا، مسعود سلطانی فر روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: دولت تلاش می کند پس از جبران خسارت های مردمی، زیرساخت های خدمات رسانی به مناطق را بازسازی کند و در آخر نیز خسارت دستگاهای دولتی را رسیدگی نماید.
وی اظهار داشت: جامعه ورزشی کشور از روزهای نخست در کنار سیلزدگان بوده و یکهزار و 100 مکان ورزشی برای خدمات رسانی به سیلزدگان اختصاص یافت.
وی با اشاره به اختصاص بیش از 50 محموله کمک های مختلف جامعه ورزش به مناطق سیلزده تصریح کرد: فدراسیون های قایقرانی، کوهنوردی، نجات غریق، پزشکی ورزشی، موتور سواری و اتومبیلرانی ماموریت ویژه داشتند که در عملیات امداد رسانی به مردم سیلزده اقدام کنند.
وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: همچنین بیش از 300 مراسم گلریزان برگزار و کمک های مردمی با حضور قهرمانان ملی و بین المللی جمع آوری شد.
سلطانی فر افزود: 2 هزار و 500 سازمان مردم نهاد مرتبط با جوانان نیز رویکرد اصلی فعالیت های خود را به جمع اوری کمک های ویژه سیلزدگان اختصاص داند.
وی گفت: علیرغم خسارت سیل در برخی استان ها اما این حادثه حماسه بزرگ وحدت و همدلی مردم را نشان داد وحتی ایرانیان خارج از کشور نیز عملکرد خوبی داشته اند.
وی ادامه داد: دولت، مسئولان و تمامی وزارتخانه ها از روز اول حادثه سیل درصحنه بوده اند و امیدواریم آثار منفی این واقعه در کوتاهترین زمان برطرف شود.
سلطانی فر یادآور شد: حدود 150 مکان ورزشی از سیل آسیب دیده اند که برآورد این خسارات سه هزار میلیارد ریال است که به ستاد بحران استان ها و وزارت کشور اعلام شد.
ورزش و جوانان امروز پنجشنبه برای یک سفر یکروزه وارد لرستان شد، در فرودگاه با سید موسی خادمی استاندار دیدار و گفتگو کرد و برای بازدید از مناطق سیلزده راهی پلدختر و معمولان شد.
پس از وقوع سیل در لرستان به دستور سلطانی فر هیات هایی همچون قایق سواری، تیراندازی و کوهنوردی در جریان امداد و نجات حضور داشتند و امروز نیز قرار است وزیر ورزش و جوانان از یک پل بازسازی شده توسط هیات کوهنوردی دیدن کند.
همچنین بازدید از اماکن ورزشی آسیب دیده و بررسی میزان خسارت ها از دیگر برنامه های سفر سلطانی فر به پلدختر است.
بازدید از مجموعه دهکده المپیک خرم آباد نیز از برنامه های احتمالی سفر وزیر ورزش و جوانان به لرستان اعلام شده است.
7264/7269/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.