به گزارش روز جمعه ایرنا از روابط عمومی استانداری لرستان سید موسی خادمی در دیدار با مردم بخش طرهان شهر گراب کوهدشت مهم‌ترین بحث مورد پیگیری در بخش طرهان را راه ارتباطی منطقه عنوان کرد و افزود: موقعیت جغرافیایی این بخش وضعیت را دشوار کرده و نمی‌خواهیم کار بیهوده‌ای انجام دهیم.
وی تصریح کرد: نباید جاده‌ای با زحمت و هزینه بسیار بازگشایی و بعد از یک بارش دوباره مسدود و قطع شود بنابراین اصلاح مسیر مورد تاکید قرار گرفته است.
وی ادامه داد: مسیر دسترسی به منطقه از محل اعتبارات بازسازی خسارات سیل بهسازی می شود.
استاندار لرستان گفت: بخش طرهان دارای مردمانی اصیل و نجیب است و قسمت مهمی از تاریخ استان در کوهدشت قرار دارد.
خادمی با بیان اینکه سیل اخیر در هزار سال گذشته بی‌سابقه بوده افزود: تمامی افراد اذعان دارند که تابحال سیلی با این حجم در استان وجود نداشته است.
وی بیان کرد: تمامی استان درگیر ابعاد خسارت های سیل شده اند و اما با توجه به اینکه تمام رواناب ها در کشکان جمع و شدت سیل در این منطقه بیشتر شد مناطق حاشیه‌ای این رودخانه نیز بیشتر مورد توجه قرار گرفت.
وی با تاکید بر اینکه در مدت کوتاهی نمی‌توان تمامی مناطق را مورد بازدید قرار داد تصریح کرد: در رسیدگی به مناطق سیل‌زده به هیچ‌وجه غفلتی نشده و مسئولان کشوری و استانی تمامی این منطقه‌ها را مورد بررسی و رصد قرار داده‌اند.
وی گفت: در رابطه با ارزیابی و جبران خسارات سیل هیچ نگرانی وجود ندارد چراکه تمامی آمار و اطلاعات در بانک اطلاعاتی بنیاد مسکن موجود است و صدمات بخش کشاورزی نیز به دقت ثبت و رسیدگی می شود.
استاندار لرستان با تاکید بر اینکه در جبران خسارات تبعیضی بین مناطق وجود ندارد، اضافه کرد: امروز هم معاون وزیر راه و شهرسازی به کوهدشت سفر کرده و منطقه را مورد بررسی قرار داد.
خادمی موضوع تخصیص آب را از دیگر موارد مورد پیگیری برشمرد و گفت: در این رابطه با وزیر نیرو و رئیس‌جمهوری پیگیری‌هایی داشتیم و موضوع سیمره مطرح شده است.
وی با اشاره به انجام مکاتبات با وزیر نیرو نیز ادامه داد: این سیل باو جود خساراتی که به بار آورد به فرصتی برای مطالبه حق‌آبه و اصلاح تخصیص آب استان به خصوص شهرستان کوهدشت تبدیل شد و وزارت نیرو و دیگر دستگاه‌ها را مجاب به این کار کرد.
وی با تاکید بر اینکه احداث سد معشوره را به طور جدی پیگیری می‌کنیم، افزود: شهرستان پلدختر از لحاظ خسارات مردمی آسیب زیادی دید اما کوهدشت صدمات بلندمدت دیده که مدیریت ارشد استان با جدیت پیگیر رفع این مشکلات است.
سیل 12 فروردین امسال هزران میلیارد تومان خسارت به بخش های مختلف استان وارد کرد.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.