مرادی از ساکنان روستای گرمه خانی دلفان می گوید :زمین زراعی من در کنار رودخانه 'گیزه رود' بود که طغیان رودخانه و سیل تمام آنچه را که کاشته بودم از بین برده است.
وی اضافه کرد: عمده معیشت برخی روستائیان در شهرستان دلفان از راه کشاورزی تامین می شود که آن هم در جریان سیل اخیر خسارت زیادی دیده است.
یک پیرزن روستایی ساکن در روستای نوروز آباد نیز می گوید :تمام زندگی و منبع امرار معاش من 2 گوسفند بود که در جریان سیل اخیر آنان تلف شده اند حال نمیدانم از این به بعد زندگی خودرا اداره کنم.
حاجی محمد صفری کشاورز روستای عزیزآباد هم به خبرنگار ایرنا گفت : پنج تن نخود در انبار داشته ام که سیل با نفوذ به انبار موجب از بین رفتن تمام محصول من شده است.
مدیر جهاد کشاورزی دلفان به ایرنا گفت: میزان خسارات وارده به این بخش نگران کننده و قابل جبران نیست.
فرود ساروقی افزود: در سیل اخیر بیش از 14 هزار هکتار اراضی زراعی، هفت هزار و 175 هکتاراز باغات شهرستان ، 2هزار و 358 اصطبل و انبار علوفه و 818 تن علوفه دامی خسارت دیده اند.
وی اظهار داشت: 6 واحد پرورش ماهی، 230هزار قطعه بچه ماهی و 13 تن ماهی پرواری در بخش شیلات این شهرستان در اثر جاری شدن سیلاب آسیب جدی دیده اند.
به گفته وی 18راس گاوشیری، 794 راس دام سبک(غیر از تلفات دام مربوط به عشایر شهرستان) در این سیل تلف شدند و سیل به 496 کلنی زنبور عسل و 6 واحد دامداری و مرغداری صنعتی هم خسارت زده است.
وی تصریح کرد: بیش از 60 درصد مردم دلفان در روستاها زندگی می کنند و 80 درصد مردم نیز امرار معاش آنان از طریق کشاورزی و دامپروری است.
در هرحال خواسته مهم کشاورزان و دامداران دلفان جبران خسارات وارده از سیل است.
آنان معتقدند دولت می تواند با بخشش سود و دیرکرد تسهیلات بانکی کمک فراوانی در حق آنان انجام دهد.
شهرستان دلفان در شمال استان لرستان قرار دارد.
در جریان سیل اخیر حدود 40 هزار میلیارد ریال خسارت به لرستان وارد شد و 15 نفر جان خود را از دست دادند.
7270/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.