به گزارش ایرنا امیر مراد خوش کنار روز سه شنبه در دیدار فرماندهان و کارکنان لشکر 84 با نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه سربازان ارتش در کنار دیگر نیروهای مسلح تمام قد آماده دفاع از نظام است، اظهار داشت:ارتش جمهوری اسلامی در شرایط حساس به عنوان یک خدمتگذار صدیق در کنار مردم و گوش به فرمان فرماندهی معظم کل قوا جهت آرامش مردم تلاش کرده است.
به گفته وی در زمینه مردم یاری ارتش در کمترین زمان در محل حادثه حاضر و مسئولیت امدارسانی انجام شده است.
وی عنوان کرد: ارتش در زلزله کرمانشاه و سقوط هواپیمای مسافربری در چهارمحال و بختیاری و سیل اخیر در استان های گلستان،مازندران، ایلام، کرمانشاه و لرستان امدارسانی داشته است.
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 84 گفت: قرارگاه لشکر 84 در جریان امدادرسانی در جریان سیل لرستان تلاش قابل توجهی داشت.
امیر خوش کنار ادامه داد: در موج نخست بارندگی ها با بکارگیری نیروهای تحت امر و استفاده از تمام امکانات انسانی، مهندسی و بالگردی امدارسانی در ساعات اولیه آغاز شد و در کنار سایر اقشار ملت و نیروهای مسلح انجام وظیفه شد.
وی عنوان کرد: در موج دوم بارندگی ها در 11 و 12 فروردین ماه جاری بنا بر درخواست فرمانداری نورآباد خودروهای سنگین و نفربرها با اقدامات شبانه روزی جان افراد گرفتار در سیل را نجات دادند.
امیر خوش کنار یادآور شد: در دورود و بروجرد نیز مرکز آموزش مهندسی 411 با تمام امکانات مهندسی وادوات سنگین مهندسی در کنار مردم اقدام به ایجاد سیل بند و با هدایت سیل تعداد زیادی از روستاها را از آبگرفتگی نجات دادند.
فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 84 گفت: در روز 13 فروردین ماه جاری ستاد بحران ارتش در شهرستان پلدختر با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش برگزار شد.
وی افزود: در این راستا بیش از هفت هزار نفر نیروی انسانی روزانه در مناطق سیلزده امدادرسانی کردند.
وی اظهار داشت: در این ایام بیش از هزار تن مواد غذایی بین مردم توزیع شده است و 400 دستگاه سنگین و فوق سنگین ادوات مهندسی استفاده شده است.
امیرخوش کنار گفت: 420 ساعت پرواز توسط هوانیروز با 750 سورتی پرواز انجام و 160 تن مواد غذایی و 2 هزار نفر در مناطق سیلزده جابجا شد.
به گفته امیرخوش کنار توسط گروه مهندسی 411 پل شهدای هفت تیر پلدختر احداث شد.
وی افزود: چهار کمپ در روستای چم مهر ایجاد شد و با استفاده از ادوات مهندسی راه های ارتباطی چم مهر ایجاد شد.
/6060/7274
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.