به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، سید موسی خادمی در جمع خبرنگاران افزود: 11 روستای لرستان در مخزن سد «سیمره» قرار دارند که قول تامین اعتبار و جبران خسارت روستاییان داده شد.
وی اظهار داشت: طبق مسائلی که چند روز پیش مطرح شده بود، آب سد سیمره در حال افزایش است و احتمال دارد تعدادی از روستاهای حاشیه آن زیرآب رود.
وی تصریح کرد: با توجه به انسداد راه روستاها در اثر سیل، اکنون در حال جاده سازی هستیم تا از این طریق اهالی روستاها را خارج کنیم.
استاندار لرستان گفت: مسئولان سد از سال‌ها پیش قرار بود اراضی و خانه‌های مردم را خریداری کنند که این این کار انجام نشده و مردم سردرگم بودند.
خادمی افزود: از طرفی مسئولان سد تصمیم گرفته بودند که ارتفاع سد را به حدی نرسانند که مشکلی برای روستاها پیش آید اما اکنون تصمیم دارند ارتفاع را به نحوی تنظیم کنند که در اینصورت روستاها در مخزن قرار می‌گیرند.
وی با اشاره به پیگیری های مدیریت ارشد استان برای خرید منازل و اراضی توسط دولت و وزرات نیرو تصریح کرد: در حال حاضر اکیپ‌هایی در حال ارزیابی اراضی و املاک این روستاها هستند و طبق قول دولت این اراضی خریداری می‌شود.
وی ادامه داد: بنابراین مردم با خیال راحت با ستاد بحران همکاری و نسبت به تخلیه اقدام کرده و مطمن باشند خسارات آنها را تامین و پرداخت می‌کنیم.
خادمی بیان کرد: 11 تا 13 روستای لرستان و چند روستای ایلام در مخزن سد قرار می‌گیرند و اکنون نیز دستگاه‌های امدادی در منطقه هستند.
روستاهای منطقه رودبار کوهنانی کوهدشت در نزدیکی مخزن سد سیمره ایلام واقع شده اند که با توجه به بالا آمدن تراز آب سد و کاهش خروجی آن ، ابگرفتگی یک هزارو 300 نفر از اهالی این روستاها را تهدید می کند.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.