غلامرضا لطفعلیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سه روز گذشته پس از وصل شدن گاز در تمامی شهرهای این استان، عملیات نشت یابی و بازیابی تاسیسات گازی جهت وصل کردن گاز بخش غربی شهر پلدختر که کاملا زیر آب و گل و لای رفته بود، آغاز شد.
وی اظهار داشت: هم اکنون گاز میدان شهدا، رسالت شمالی، کوچه های رسالت 1، 2، 3 و 4 کوی بهداشت، کوی شهرداری، خیابان انقلاب شمالی و کوچه های این خیابان، محله های دردیا و کلمانکره، میدان رهبر و بلوار رهبری و سلمان فارسی وصل شده و با برطرف شدن مسائل ایمنی، گاز باقی محله ها نیز وصل می شود.
مدیرعامل شرکت گاز لرستان بیان کرد: پیش از این نیز گاز بخش شرقی پلدختر با گرفتن انشعابی از خط ششم سراسری گاز وصل و مشکل قطعی گاز چهار هزار مشترک این بخش برطرف شده بود.
لطفعلیان با بیان اینکه شبکه گاز روستای سراب حمام با پنج هزار مشترک وصل شد، اضافه کرد: کارکنان شرکت گاز لرستان جهت وصل گاز چند روستا در منطقه پران پرویز پلدختر، بوسیله بالگرد از رودخانه عبور کرده و پس از وصل گاز روستاهای منطقه در بازگشت شبانه، چندین کیلومتر را پیاده روی کردند.
غرب پلدختر محل اصلی وقوع سیل است که بیش از 6 هزار نفر جمعیت دارد.
بر اثر سیل روز دوشنبه 12 فروردین در لرستان رودخانه های این استان در شهرستان های مختلف طغیان و سد مروک درود نیز سرریز کرد ستاد مدیریت بحران استان قبل از وقوع سیل اطلاع رسانی وسیعی را انجام داد و به صدها هزار نفر از اهالی هشدار داده شد منزل خود را ترک کنند.
اکنون برق، آب و گاز بسیاری از مناطق شهری و روستایی قطع شده، پل های بسیاری در مسیرهای اصلی و فرعی فروریخته و بسیاری از روستاهای سیل زده از جمله در شهرستان پلدختر، دلفان، الیگودرز و دوره چکنی راه دسترسی ندارند.
مردم شهرهای پلدختر و معمولان و روستاهای اطراف حاشیه کشکان از 12 فروردین 24 ساعت و به مدت یک شبانه روز را بدون دریافت خدمات امدادی و هرگونه امکاناتی در پشت بام منازل یا کوه های اطراف گذراندند.
تمامی راه های ارتباط زمینی به منطقه قطع شده بود و شرایط جوی اجازه پرواز هوایی را نمی داد، اما از نخستین ساعات 13 فروردین با بهبود شرایط جوی و ایجاد یک راه دسترسی در مسیر آزادراه خرم آباد - پل زال کار امدادرسانی به مردم آغاز شده است.
برآورد اولیه از خسارت سیل اخیر در لرستان 15 هزار میلیارد ریال است و تا کنون 15 نفر در این سیل جان خود را از دست داده اند.
7269/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.