به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از روابط عمومی ارتش، تکاوران کلاه سبز تیپ عملیات ویژه و نیروی مخصوص نیروی زمینی ارتش با بهره‌گیری از تجهیزات شناوری اعم از انواع قایق و نفربرهای آبی و خاکی برای امدادرسانی و ترابری مردم و اقلام مورد نیاز از طریق رودخانه و مسیرهای صعب العبور در شهر معمولان و روستای چم‌مهر مستقر شدند.
این تیپ همچنین با تلاش تکاوران و کارکنان خود کمپ‌های مختلفی برای اسکان موقت مردم سیل زده معمولان و چم‌مهر تشکیل دادند.
بر اساس این گزارش، همچنین 2 گردان از تیپ 284 نیروی زمینی ارتش برای لایروبی و خارج کردن گِل از منازل مردم سیل زده در مناطق سراب دوره و چگنی مستقر شدند.
250 نفر نیروی کمکی و امدادی به همراه تجهیزات لجستیکی، ترابری، امداد و نجات، امکانات بیمارستانی، تانکرهای آب و ژنراتورهای برق و سایر نیازمندی‌های لازم از گروه‌های 44 و 55 توپخانه و بیمارستان 577 اصفهان به مناطق سیل زده استان لرستان اعزام شدند.
هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز همچنان از لحظات ابتدایی سیل، با پرواز انواع بالگردهای 206، 214 و شینوک، ضمن جابجایی مصدومان و خانواده‌های گرفتار در مناطق صعب العبور، اقلام پشتیبانی مورد نیاز مردم سیل زده را ترابری و تامین می کند.
گفتنی است، در پی دستور فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران مبنی بر لزوم افزایش تجهیزات مهندسی برای تسریع در لایروبی شهر پلدختر و بازگشایی راه‌ها، تجهیزات متعددی شامل تعدادی بولدوزر، کمپرسی، ماشین‌های سنگین و پل‌های شناور از گروه 411 مهندسی بروجرد راهی پلدختر و سایر مناطق سیل زده شد.
بر پایه این گزارش، امدادرسانی شبانه روزی کارکنان نیروی زمینی ارتش شامل خدمات درمانی، طبخ غذای گرم و توزیع در بین مردم سیل زده به صورت مستمر ادامه دارد.
بر اثر سیل روز دوشنبه 12 فروردین در لرستان رودخانه های این استان در شهرستان های مختلف طغیان و سد مروک درود نیز سرریز کرد ستاد مدیریت بحران استان قبل از وقوع سیل اطلاع رسانی وسیعی را انجام داد و به صدها هزار نفر از اهالی هشدار داده شد منزل خود را ترک کنند.
اکنون برق، آب و گاز بسیاری از مناطق شهری و روستایی قطع شده، پل های بسیاری در مسیرهای اصلی و فرعی فروریخته و بسیاری از روستاهای سیل زده از جمله در شهرستان پلدختر، دلفان، الیگودرز و دوره چکنی راه دسترسی ندارند.
مردم شهرهای پلدختر و معمولان و روستاهای اطراف حاشیه کشکان از 12 فروردین 24 ساعت و به مدت یک شبانه روز را بدون دریافت خدمات امدادی و هرگونه امکاناتی در پشت بام منازل یا کوه های اطراف گذراندند.
تمامی راه های ارتباط زمینی به منطقه قطع شده بود و شرایط جوی اجازه پرواز هوایی را نمی داد، اما از نخستین ساعات 13 فروردین با بهبود شرایط جوی و ایجاد یک راه دسترسی در مسیر آزادراه خرم آباد - پل زال کار امدادرسانی به مردم آغاز شده است.
برآورد اولیه از خسارت سیل اخیر در لرستان 15 هزار میلیارد ریال است و بر اساس اعلام پزشکی قانونی تا کنون 14 نفر در این سیل جان خود را از دست داده اند ولی هنوز گزارش رسمی مبنی بر تلفات جانی در پلدختر اعلام نشده است که همین می تواند ناشی از اطلاع رسانی خوبی باشد که قبل از سیل در این منطقه صورت گرفته است.
7269/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.