به گزارش ایرنا، سید موسی خادمی شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران در سالن جلسات استانداری لرستان افزود: مصوبات سیل های سال 97 برخلاف ارسال گزارشات هنوز در دولت تصویب نشده و تقاضا می شود در صورت موافقت همه را تجمیع کنیم و با گزارش سیل اخیر ارسال شوند.
وی اظهار داشت: در بحث تخصیص آب در حق لرستان ظلم شده است.
استاندار لرستان ادامه داد: برای ساخت سد پنج میلیون متر مکعبی نمی توانیم تخصیص بگیریم و برای مردم قابل قبول نیست 12 میلیارد متر مکعب آب از استان خارج شود ولی کل ظرفیت سدهای استان 280 میلیون متر مکعب باشد.
وی اضافه کرد: سدهای مورد مطالبه استان نیازمند 20 هزار میلیارد ریال است که در صورت بهره برداری نیز ظرفیت کل آب سدها به 500 میلیون متر مکعب نمی رسد.
خادمی اظهار داشت: این در حالی است که در استان های دیگر یک سد با ظرفیت 2 میلیارد متر مکعب وجود دارد.
وی ادامه داد: نه اجازه مطالعه می دهند و نه مطالعه شده ها اجازه تخصیص دارند و برخی طرح های دارای پیشرفت فیزیکی را نیز حذف کردند.
استاندار لرستان گفت:بزرگترین سد لرستان معشوره است که در تمام سفرهای ریاست جمهوری ها مطرح شده و هنوز وزارت نیرو اراده جدی برای اجرای آن ندارد.
وی افزود: امسال در بودجه برای این سد با تمام پیگیرهای انجام شده اعتبار 250 میلیارد ریالی برای آن در نظر گرفته شده است.
خادمی بیان کرد:اگر این سد اجرا می شد حتما تاثیرگذار بود، در سیل خرم آباد اگر پل موقت را بر نمی داشتیم حجم بالایی آب وارد شهر می شد.
وی اظهار داشت: 270 میلیون متر مکعب که قابل تنظیم است حتما مشکل پلدختر و کوهدشت و چگنی را حل می کرد.
استاندار لرستان گفت: در هیچ شهر لرستان آب پایدار نداریم، تمام آب های استان از چشمه است و هیچ سدی برای آب شرب نداریم.
وی افزود: در زمینه حق استان،تامین آب و اراضی کشاورزی در حالیکه میانگین اراضی آبی کشور 46 درصد است در لرستان 23 درصد است.
استاندار لرستان ادامه داد: طرح های سدسازی در لرستان شروع شود و کار آبخیزداری در سرشاخه ها را جدی بگیریم و از وزارت جهاد کشاورزی انتظار کمک داریم.
وی افزود: در این سفر مهمترین هدیه به مردم لرستان دستور سریع به وزارت نیرو داده شود که در بحث تخصیص آب حوزه کرخه و کارون تجدید نظر کند و مبانی کارشناسی قوی در تخصیص ها نیست و مسائل اجتماعی را منظور نمی کنند.
استاندار لرستان ادامه داد: مصوبه ای در دولت برای توسعه مناطق شرق و غرب در نظر گرفته شده که 10 استان کمتر توسعه یافته در این مصوبه است که هفت استان امتیازات خوبی در نظر گرفته شده است.
وی افزود: سه استان توسعه نیافته لرنشین است که در این مصوبه گنجانده نشده اند و پیشنهاد می شود که تسهیلات توسعه شرق به غرب را به این استان ها تسریع دهید.
7274/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.