به گزارش ایرنا، سید موسی خادمی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به پیش بینی‌های سازمان هواشناسی، در اغلب مناطق استان بارش‌های سنگین خواهیم داشت که عبور از این بحران نیازمند همکاری بیشتر مردم است.
وی اظهار داشت: شهرستان‌های خرم‌آباد، پلدختر و دورود با خطر بیشتری از جمله طغیان رودخانه مواجه هستند که این مناطق می‌توانند بدترین وضعیت را داشته باشند چرا که رودخانه‌ها از اطراف و مرکز شهرها عبور می‌کنند و روستاهایی نیز در حاشیه آنها قرار دارند.
وی بیان کرد: تلاش شده تا حد امکان با ایجاد دیواره‌های حفاظتی و گسترش ارتفاع آنها جلوی ورود آب را به محدوده‌های مسکونی بگیریم اما از طرفی به دلیل پیش بینی حجم بالای بارندگی‌ها، راه حل اصلی ما تخلیه روستاها و مناطق حاشیه رودخانه‌ها است.
استاندار لرستان اضافه کرد: هم‌اکنون آمادگی لازم را در استان داریم و مراکز اسکان مشخص شده، همچنین هشدارهای لازم به مردم داده شده است.
خادمی ادامه داد: با توجه به اینکه این سامانه ازامروز فعال شده از مردم درخواست می‌شود تا با فرمانداران و ستاد مدیریت بحران در شهرستان‌ها همکاری کنند چرا که برخی جاها مردم از تخلیه منازل امتناع کرده باور ندارند که امکان وقوع سیل وجود دارد.
وی گفت: در همین راستا تمامی رایزنی‌ها و دیدارهای چهره به چهره خود را برای توجیه آنان انجام می‌دهیم و بسیج، هلال احمر و سایر نیروهای امدادرسان به درب منازل مراجعه می‌کنند.
استاندار لرستان به مردم اطمینان داد که از اموال و منازل آنها نگهداری می‌کنند و افراد در این خصوص نگران نباشند.
بارش های سیل آسا از اواخر دیشب در لرستان آغاز شده و تا سه شنبه ادامه دارد.
7269/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.