به گزارش ایرنا، سیدموسی خادمی روز سه شنبه در ارتباط مستقیم با رییس جمهوری از طریق ویدئو کنفرانس افزود: عملیات بازگشایی و ایجاد راه دسترسی به این شهر همچنان ادامه دارد.
وی با بیان اینکه تاکنون مشکل خاصی در تامین مایحتاج شهروندان معمولان ایجاد نشده اظهار داشت: با توجه به شرایط آب و هوا امکان پرواز بالگرد به محل وجود ندارد.
وی تصریح کرد: آذوقه کافی در این منطقه وجود دارد و موجودی مخازن آب شهر نیز یکهزار و 500 متر مکعب است اما چنانچه راه دسترسی به معمولان به زودی بازگشایی نشود احتمال بروز مشکل در تامین آب یا سوخت وجود دارد.
استاندار لرستان همچنین گفت: با توجه به پیش بینی های صورت گرفته و بهبود شرایط جوی تا بعداز ظهر امروز، تیم های امدادی و تعمیر با پایین آمدن سطح وارد این شهر می شوند.
خادمی اضافه کرد: پیش بینی هواشناسی برای بارش های امروز خرم آباد و پلدختر60 میلی متر بوده و حجم بارش ها در این روز کمتر از 24 ساعت گذشته است.
وی با اشاره به همجواری پلدختر و معمولان با رودخانه کشکان گفت: حجم عمده آب تولیدی استان به ظرفیت حدود 10 هزار کیلومتر مربع جمع آوری و از این رودخانه عبور می کند.
وی ادامه داد: کشکان جز سرشاخه های اصلی کرخه است که متاسفانه سد تنظیمی ندارد.
استاندار لرستان بیان کرد: رودخانه خرم آباد نیز تا حدودی فروکش کرده و با توجه به بارش برف در بالادست رودخانه و البته اقدامات پیشگیرانه از طغیان حادثه ساز این رودخانه جلوگیری شد.
خادمی خسارت های سیلاب روز دوشنبه پنجم فروردین ماه لرستان را بسیار جدی ارزیابی کرد و گفت: اکنون حدود 200 روستای راه دسترسی، 58 روستا برق و 83 روستا آب ندارند.
به گفته وی در شهرهای شرقی شامل ازنا، الیگودرز، دورود و سلسله ریزش برف گزارش شده و اقدمات ایمنی جاده در این مناطق در حال انجام است.
موج دوم بارش ها همزمان با ششمین روز از تعطیلات نوروز در لرستان از صبح روز سه شنبه آغاز شده و براساس پیش بینی های هواشناسی لرستان امروز سه شنبه شدت بارش نسبت به روز گذشته بیشتر خواهد بود.
همچنین این بارش ها به صورت پراکنده است که عمده بارش ها به صورت برف در شهرستان های ازنا، بروجرد و الیگودرز خواهد بود.
موج اول این بارش ها که در مناطق جنوبی استان به 100 میلی متر نیز رسید با رعد و برق و در برخی مناطق همچون پلدختر با ریزش تگرگ همراه شد.
بارش باران که از عصر روز یکشنبه در لرستان آغاز شده تا بعدازظهر روز سه شنبه برای همه نقاط استان پیش بینی شده است.
براساس اعلام هواشناسی استان همراه با این شرایط جوی، در شهرهای شمالی و شرقی، ارتفاعات و مناطق کوهستانی و نواحی از مرکز استان بارش برف و احتمال ریزش تگرگ وجود دارد که سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها دور از انتظار نیست.
طی این مدت برخی مناطق جنوبی استان تا 100 میلی متر بارندگی را تجربه کرده اند و ریزش برف در ارتفاعات و گردنه هایی همچون فرسش، گله بادوش، رازان، گاماسیاب و زالیان پیش بینی می شود.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.