میرشهرام میررضایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پنج اکیپ از نیروهای منابع طبیعی و آبخیزداری پلدختر و معمولان به صورت شبانه روزی مشغول گشت حفاظتی با حضور مستمر و موثر در عرصه های طبیعی منطقه هستند که در این راستا موفق به کشف 46 کیسه زغال شدند.
وی افزود: وسایل نقلیه متخلفان شامل 2 دستگاه خودروی سواری پراید توسط نیروهای منابع طبیعی توقیف واین مقدار زغال قاچاق از آنها کشف شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پلدختر بیان کرد: در این رابطه 2 نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.
میر رضایی افزود: کشفیات پس از انجام آگهی مزایده درآمد حاصل از آن به حساب خزانه دولت جمهوری اسلامی ایران واریز شد.
وی قاچاق زغال را فاجعه زیست محیطی دانست و ادامه داد: قاچاق زغال یکی از معضلات منابع طبیعی است که باعث تخریب جنگل ها و مراتع پلدختر و معمولان می شود.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پلدختر افزود: با توجه به ضرورت حفاظت از منابع طبیعی و انفال که متعلق به همه نسل ها می باشد و نظر به نقش بی بدیل منابع طبیعی در زندگی بشر از همه طبیعت دوستان و مردم انتظار می رود اداره منابع طبیعی را در امر فرهنگ سازی و آگاهی بخشی که مهمترین ابزار تلقی می شود یاری کنند.
میر رضایی از مردم، طبیعت دوستان، همیاران طبیعت، دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا خواست برای مشارکت در حفاظت از منابع طبیعی در صورت مشاهده هرگونه تخریب ، تصرف و تجاوز در عرصه های طبیعی اهم از تهیه و حمل زغال، تخریب ، تسطیح و تصرف اراضی ملی و قطع درختان از طریق سامانه تلفنی 1504 و یا با شماره 06632224732 اطلاع رسانی کنند.
وی به متخلفان عرصه های طبیعی و قاچاقچیان زغال هشدار جدی داد و افزود: اداره منابع طبیعی با سودجویان و تمام افرادی که جهت تهیه زغال با قطع کردن درختان باعث تخریب عرصه های ملی و جنگلی می شوند برخورد قانونی و جدی خواهد کرد.7272/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.