به گزارش ایرنا، لرستان 6 هزار و 300 شهید والا مقام تقدیم نظام و انقلاب کرده، سرداران و شیرمردان غیوری همچون شهید محمد بروجری ملقب به مسیح کردستان و خلبان شهید غلامرضا چاغروند، شاه مراد نقدی، شهیدان میرشاکی، نعمت الله سعیدی، محمود صارمی و صدها دلاور مرد دیگر.
شهید علی بهاروند نیز از شهدای استان لرستان است که شاید کمتر از وی نام برده شده اما بدون شک تاریخ دفاع مقدس ایران اسلامی، این غیورمرد لر را از یاد نخواهد برد.
شهید علی بهاروند فرزند ارشد مرحوم حاج سردار بهاروند (یکی از بزرگان طایفه بهاروند) در سال 1314 در روستای چنارخیری از توابع شهرستان خرم آباد لرستان دیده به جهان گشود.
وی پس از گذراندن دوره دبیرستان و اخذ دیپلم در رشته ادبیات وارد دانشکده افسری شد و در سال 1352 موفق به کسب نمره برتر در دوره عالی نظامی گردید.
پس از انقلاب و با وقوع آشوب در مناطق آذربایجان غربی و کردستان و به دنبال آن وقوع جنگ تحمیلی به عنوان یک سرباز جان برکف از سوی فرماندهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در سمت فرماندهی تیپ دو لشگر 64 ارومیه منصوب شد و جهت دفاع از میهن عزیز همت گمارد.
این شهید وطن دوست، علیرغم جدیت و سخت کوشی در کار نظامی، از روحی بسیار لطیف برخوردار بود که هم در برخورد با هم رزمانش و هم در ارتباط دائمی و نزدیک با اقوام و خویشان مشهود بود.
از وی دفتری به یادگار مانده که در لحظات کوتاه فراغت خود فرازهایی از نهج البلاغه را به عنوان یادگار معرفت برای کوچکترین فرزند خود یادداشت نموده، گویا از اینکه فرصتی برای انتقال این معارف به فرزند کوچک خود نخواهد داشت، آگاهی داشته است.
این شهید بزرگوار درشانزدهم بهمن ماه 1359 هنگام بازگشت از ماموریت جنگی بر اثر اصابت حمله هوایی به هلیکوپتر حامل ایشان در دریاچه ارومیه، به همراه جمعی از همرزمان خود به درجه رفیع شهادت نائل گردید.
پیکر این شهید عالیقدر به درخواست همسر ایشان در شهرستان ارومیه استان آذربایجان غربی به خاک سپرده شد و از ایشان سه فرزند (یک دختر و دو پسر) به جای مانده که هر سه در عرصه های مختلف در خدمت به کشور، فعال هستند.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.