مریم کوشکی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: برنامه تزریق واکسن فلج اطفال یک برنامه از سوی وزارت بهداشت جهانی است که از شهریورماه سال 94 در سراسر جهان آغاز شد.
کوشکی یادآور شد: بر اساس میزان خطر کشورهای جهان توسط سازمان بهداشت جهانی در چهار گروه قرار می گیرند که گروه یک و دو در معرض بیشترین خطر قرار دارند.
وی با بیان اینکه کشور ایران در گروه سه از این تقسیم بندی قرار دارد، اظهار داشت: از ابتدای شروع طرح و محدودیت واکسن تزریق آن با تصمیم وزارت بهداشت تنها در 9 استان پرخطر کشور انجام شد.
وی ادامه داد: شروع طرح تزریق در لرستان از اردیبهشت سال 97 آغاز شده است.
دکتر کوشکی افزود: کودکان این واکسن را در چهار ماهگی و همراه با واکسن خوراکی دریافت می کنند.
به گفته وی کودکان متولد شده از ابتدای سال 95 که این واکسن را دریافت نکرده اند به زودی واکسن تزریقی را دیافت می کنند که زمان آن اعلام خواهد شد.
مدیرگروه مبارزه با بیماری های دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت:دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تکذیب مطالب عنوان شده در فضای مجازی مبنی بر بدون اعتبار بودن واکسن های خوراکی از ابتدای سال 95 عنوان کرد: تمامی واکسن های توزیع شده از ابتدای سال 95 تاکنون کاملا سالم بوده و مشکلی نداشته اند.
وی افزود: واکسن تزرقی یک واکسن مکمل است و در این مدت به دلیل کمبود ان و کم خطر بودن منطقه لرستان تزریق نشد اما با افزایش آن کودکان از ابتدای امسال در چهار ماهگی آن را دریفات خواهند کرد و مشکلی در این مسیر وجود ندارد.
/6060/7274
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.