به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی استانداری لرستان، گودرز امیری در جلسه کارگروه اشتغال روستایی و عشایری با محوریت طرح های کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد شهید در محل استانداری افزود: به دلیل ضرورت بررسی این طرح ها در کارگروه های ملی، روند رسیدگی و پرداخت تسهیلات به این طرح ها طولانی شده است.
وی اظهار داشت: در این راستا استاندار لرستان مکاتباتی با معاون اول ریییس جمهوری نسبت به تفویض اختیار به استان ها انجام داده که انتظار می رود این مهم تصویب شده و روند پرداخت تسهیلات تسهیل شود.
وی ادامه داد: در مجموع اعتبار استان برای این تسهیلات یکهزار و 360 میلیارد ریال می باشد اما تاکنون 2 هزار و 300 میلیارد طرح توسط متقاضیان ارائه شده است.
معاون استاندار لرستان تصریح کرد: همچنین در استان هایی که ظرفیت بالاتری در بخش دامداری و کشاورزی دارند، سهم تسهیلات دامداری کاهش یافته و این درحالیست که بیشتر طرح متقاضیان استان در این حوزه است.
امیری ادامه داد: از طرفی سقف تسهیلات مربوطه 500 میلیون ریال بوده که این امر امکان اجرای طرح های بزرگ را فراهم نخواهد کرد.
وی با بیان اینکه افزایش سهم تسهیلات دادمداری در حال پیگیری است اظهار داشت: تاکنون 118 میلیارد ریال تسهیلات در این راستا جذب شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان با اشاره به تاخیر در انجام تخصیص اعتبارات درسطح کشور افزود: سال گذشته بیش از 120 درصد تسهیلات عشایری و روستایی استان جذب شد.
وی ادامه داد: پارسال بر اساس نظارت سازمان برنامه و بودجه کشور و گزارش ارائه شده به نهاد ریاست جمهوری، 86 درصد طرح های استان اجرایی و عملیاتی شده و مابقی نیز در حال پیگیری بوده اند.
امیری گفت: با توجه به پیگیری دستگاه های نظارتی بر طرح ها، اعتبارات در محل مصوب هزینه می شود که موجب اشتغال و تولید ارزش افزوده خواهد شد.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.