به گزارش ایرنا، عبدالحسین پیریایی روز یکشنبه در جلسه شورای سالمندان استان در محل استانداری افزود: سال گذشته زمینی برای این طرح تعیین شد که در زمان کلنگ زنی برخی افراد که خود را حامیان محیط زیست معرفی می کردند مانع از اجرای طرح در محل شدند.
وی با تاکید بر تامین مطالبات به حق بازنشستگان تصریح کرد: تاکنون موفق به تامین زمین نشده ایم و شهرداری خرم آباد در مقطعی اظهار داشت نمی توان خانه های امید را در پارک احداث کرد.
وی با اشاره به اخذ مجوز ساخت خانه امید از شهردار و شورای شهر قبلی خرم آباد گفت: بودجه ساخت خانه امید خرم آباد توسط صندوق بازنشستگی تامین شده و چنانچه مساله زمین تعیین تکلیف نشود، این رقم به استان دیگری اختصاص خواهد یافت.
مدیرصندوق بازنشستگی لرستان ادامه داد: 1.5 ماه برای ملاقات با شهردار خرم آباد تلاش کردم اما وی اظهار داشت برای این امر باید به صورت کتبی وقت ملاقات بگیریم که با این نوع رفتار نمی شود خدمات به مردم ارائه کرد.
پیریایی افزود: با احداث خانه امید امکانات فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و درمانی برای سالمندان تجمیع می شود و ویزیت آنان نیز رایگان خواهد بود.
وی در خصوص خانه امید بروجرد نیز گفت: مجوزهای لازم و تعیین زمین این طرح بدون مشکل انجام شده و فوندانسیون نیز اجرا شده است.
وی گفت: بر اساس مصوبه هیات دولت، خانه های امید باید به منظور دسترسی آسان، در پارک مرکزی شهر احداث شوند و برای این مهم 700 مترمربع زمین نیاز است.
پیریایی ادامه داد: بر اساس قانون، خانه های امید باید در شهرهایی با پنج هزار بازنشسته کشوری و نه لشکری و تامین اجتماعی احداث شود.
وی گفت: با توجه به قول مساعد فرماندار الیگودرز در خصوص تکمیل پارک شهر و انجام درختکاری، نسبت به احداث خانه امید در این شهر اقدام خواهد شد.
حدود 10/2 درصد از جمعیت استان سالمند هستند و بعبارتی از مجموع جمعیت یک میلیون و 760 هزار نفری استان تعداد 179 هزار و 465 نفر سالمند هستند.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.