در ادامه مطلب آمده است: جاده کم عرض و پر پیچ و خم دانشگاه آزاد بروجرد به طول سه کیلومتر جاده ای پر خطر است که روزانه هزاران دانشجو در این مسیر تردد می کنند و تعریض این مسیر به کندی صورت می گیرد.
به گزارش بازتاب بروجرد هر از چندگاهی خبرهایی تلخ می شنویم که خانواده هایی عزیزان خود را در حوادثی از دست داده و عمری داغدار شده اند، حوادثی که می توان جلوی آنها را گرفت اما بی توجهی به برخی از موارد سبب می شود تا این حوادث تلخ ادامه داشته باشند.
هفته پیش خبری تلخ شنیده شد که بر اثر واژگونی اتوبوس حامل دانشجویان دانشگاه علوم تحقیقات دانشگاه آزاد تهران متاسفانه 10 دانشجو جان خود را از دست دادند و خانواده های این دانشجویان داغدار شدند.
اما این خطر در کمین جاده دانشگاه آزاد بروجرد نیز هست، جاده ای با عرض کم و با پیچ های تند و خطرناک که روزانه هزاران دانشجو در این مسیر رفت و آمد می کنند، همچنین این جاده مسیر روستای ونایی یکی از روستاهای هدف گردشگری استان لرستان نیز هست که در همه ایام خصوصا فصول سرد سال شاهد حوادثی در این محور هستیم.
ضروری است تا برای جلوگیری از حوادث فاجعه بار، مسئولین مروبطه آستین همت بالا بزنند و اقدامی اساسی انجام دهند تا بالاخره بعد از سالها تعریض این جاده در دستور کار قرار گیرد.
این در حالیست که در طول سال شاهد تصادفاتی در جاده دانشگاه آزاد بروجرد هستیم، تصادفاتی که گاهی منجر به فوت نیز می شود که آخرین تصادف هفته پیش بود که متاسفانه بر اثر تصادف یک نفر کشته و سه نفر مصدوم شدند.
این که این حوادث تا کی باید ادامه داشته باشد تا جاده تعریض شود، مشخص نیست، اما به نظر می رسد متولیان مربوطه چندان توجهی برای پیشگیری از این گونه حوادث تلخ ندارند و روند کند این پروژه نشان دهنده بی توجهی به رفع خطر در این محور است.
پارسا سرپرست اداره راه و شهرسازی بروجرد در گفت و گو با بازتاب بروجرد افزود: تعریض مسیر جاده دانشگاه آزاد به طول سه کیلومتر از سال 94 آغاز شده و هر ساله اعتباری برای آن در نظر گرفته می شود اما تخصیص داده نمی شود.
وی اضافه کرد: 2.5 میلیارد تومان اعتبار اولیه برای این پروژه و سه میلیارد تومان هم برای تملک اراضی در نظر گرفته شده بود که قرار بود تملک اراضی بر عهده دانشگاه باشد و تعریض جاده با اداره راه و شهرسازی اما تا کنون اقدامی صورت نگرفته است.
به گفته وی به نظر می رسد تعریض این جاده در اولویت نیست چرا که تخصیص اعتبار صورت نمی گیرد و همین امر سبب کندی پروژه شده است.
اما از سوی دیگر دانشگاه آزاد اعلام می کند که 1.5 میلیارد تومان برای کمک به تعریض این جاده را تقبل کرده و مجوز لازم را گرفته و قرار بوده که راه و شهرسازی وارد عمل شود و بخشی از کار را پیش ببرد تا دانشگاه هم این مبلغ را هزینه کند.
طبق گفته مسئولین سال گذشته برای تعریض این جاده هشت میلیارد تومان برآورد شده است.
به هر حال مسئولین و متولیان مربوطه برای جلوگیری از تکرار حوادث بهتر است برای تعریض این جاده اقدام کنند.
منبع: بازتاب بروجرد
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.