به گزارش ایرنا، جاسم محمدی فارسانی روز شنبه در جلسه تعاملی بانک های عامل پرداخت کننده تسهیلات اشتغال روستایی با بیان اینکه برای اجرای این طرح ها 54 میلیارد و528 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده اظهار داشت: کمیته امداد برنامه های حمایتی متنوعی در زمینه کمک معیشت ، درمان ، مسکن ، فرهنگی و اشتغال به مددجویان داشته که هدف اجرای طرح های اشتغالزا، توانمندسازی اقتصادی و ایجاد اشتغال، درآمد پایدار و کمک به اقتصاد خانوار، درآمد و در نهایت خودکفایی است.
وی با اشاره به اجرای طرح های اقتصادی ، آموزش متقاضیان و اعطای تسهیلات آسان و ارزان اشتغال به مددجویان افزود: کارشناسان اشتغال کمیته امداد با برنامه استعداد سنجی ، مشاوره شغلی و علاقه مندی مددجو مهارتهای فردی و اجتماعی را افزایش داده تا در اجرای طرح های اقتصادی موفق عمل نمایند.
محمدی فارسانی با اشاره به موفقیت 90 درصدی طرح های اشتغالزای این نهاد گفت: بعد از اجرای طرح اشتغال نظارت و مشاوره کارشناسان حوزه اشتغال تا پنج سال بصورت دقیق ادامه دارد و علاوه بر نظارت آموزش های لازم و کمک های مالی تکمیلی صورت می گیرد.
جهانی میر مدیرعامل بانک کشاورزی استان نیز در این نشست از پرداخت مرحله اول تسهیلات اشتغالزایی مددجویان به ارزش 32 میلیارد ریال اشاره کرد و گفت: با پیگیری های متعدد شورای اشتغال شرایط دریافت وام خود اشتغالی نهاد های حمایتی و مددجویان کمیته امداد آسانتر شده است.
وی به حذف شرایط اعتبار سنجی ضامنین تسهیلات اشاره کرد و اظهار داشت: متقاضیان ثبت نام شده سامانه کارا که در مرحله اداری بانک تشکیل پرونده می دهند می توانند تا سقف 500 میلیون ریال از این فرصت استفاده نمایند.
وی از تخصیص 35 درصدی اعتبارات اشتغال روستایی نهادهای حمایتی به خرید دام سبک وسنگین اشاره کرد وگفت: در این بخش هم با تسهیل خرید و اخذ شماره پلاک دام ها بدون فاکتور تسهیلات قابل پرداخت است.
وی با اشاره به حذف آورده نقدی تسهیلات اشتغال مددجویان تحت حمایت کمیته امداد گفت: متقاضیان واجد شرایط از تامین سهم آورده تا سقف 500 میلیون ریال معاف هستند.
1920/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.