مسعود رضایی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا به جلسه بررسی طرح های هادی دلفان با حضور نماینده مجلس و فرماندار این شهرستان اشاره کرد و افزود: طرح هادی در 70روستا از 219 روستای بالای 20 خانوار شهرستان اجرا شده است.
وی اظهار داشت: 54 درصد جمعیت دلفان را روستاییان تشکیل داده اند به نحوی که 434 روستا در این شهرستان وجود دارد و کار تهیه طرح هادی تمامی روستا های بالای 20 خانوار آن به طور کامل انجام شده است.
وی با اشاره به اهمیت تهیه و اجرای طرح منظومه روستایی افزود: بر اساس مصوبات برنامه ششم توسعه، درکل کشور 43 طرح منظومه روستایی تهیه شده که 2 مورد آن متعلق به استان لرستان است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: طرح های منظومه روستایی دربخش ززوماهرو شهرستان الیگودرز و بخش زاغه خرم آباد تهیه شده و طبق برنامه ریزی انجام شده سومین طرح منظومه روستایی استان دربخش کاکاوند دلفان تهیه خواهد شد.
رضایی با اشاره به وظایف مشترک بنیادمسکن و ثبت اسناد درخصوص صدور سند روستایی افزود: تاکنون 80 هزار جلد سند روستایی درسطح استان صادر شده که سهم دلفان حدود 11 هزار فقره بوده و اکنون 50 درصد از واحدهای روستایی این شهرستان فاقد سند هستند.
وی با اشاره به آمادگی بنیاد مسکن برای صدور سند روستایی تصریح کرد: سال گذشته بیش از یک میلیون و 100 هزار متر مربع آسفالت درسطح استان اجرا شده که سهم روستاهای دلفان 200 هزارمتر مربع بوده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان اضافه کرد: با انجام اقدامات اساسی و همکاری دستگاه های مرتبط، میزان بهره مندی روستاهای استان از طرح هادی از حدود 32 به 38 درصد در سالجاری افزایش یافته است.
رضایی افزود: کار تهیه طرح هادی تمامی روستاهای بالای 20 خانوار که قابلیت اجرای این طرح را دارند انجام و 300 طرح نیز بازنگری شده است.
وی اظهار داشت: در مجموع یکهزار و 563 روستای بالای 20 خانوار لرستان طرح هادی دارند که این طرح در 593 روستا و در قالب فازهای مختلف اجرا شده است.
وی میانگین بهره مندی از طرح هادی در کشور را 42 درصد عنوان کرد و گفت: سال گذشته با هم افزایی دستگاه ها 273 طرح هادی در استان اجرا شد.
طرح هادی در 593 روستای استان با اعتبار یکهزار و 710 میلیارد ریال اجرا شده است.
سه هزار و 415 روستا در لرستان وجود دارد که از این تعداد یکهزار و 569 روستا بالای 20 خانوار جمعیت دارند.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.