به گزارش ایرنا، گودرز امیری روز یکشنبه در آیین گشایش ششمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی در محل نمایشگاه های دائمی لرستان افزود: در نمایشگاه های تخصصی علاوه بر بهبود شرایط عرضه مستقیم کالا، مصرف کننده ارتباط مستقیم با تولید کننده برقرار می کند.
وی اظهار داشت: این امر علاوه بر کاهش هزینه، فرصتی است تا بهره برداران به صورت تخصصی آموزش ها و اطلاعات به روز را دریافت کرده و در راستای ارتقای عملکرد خود بکار بگیرند.
وی با اشاره به تنوع نمایشگاه کشاورزی استان تصریح کرد: افراد می توانند بهترین و به روزترین محصولات مرتبط را در این نمایشگاه دنبال کرده که با توجه به شرایط تغییرات اقلیمی و اهمیت صرفه جویی در مصرف آب، بخش مهمی از این رویداد به معرفی و عرضه تجهیزات آبیاری بارانی، قطره ای و نوین اختصاص یافته است.
معاون استاندار لرستان گفت: نمایشگاه با ارتباط رودروی تولیدکننده و بهره بردار و تبادل اطلاعات در خصوص نیازهای مصرف کنندگان، منجر به تولید ایده و ابتکار خواهد شد.
امیری کیفیت این نمایشگاه را مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: حضور برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در آیین افتتاحیه بیانگر اهمیت این رویداد است که باید علاوه بر این امر، اصلاح برخی قوانین بیمه و صندوق کشاورزی توسط نمایندگان دنبال شود.
وی اضافه کرد: در بخش تسهیلات اشتغال فراگیر، روستاییان و عشایر بیشترین میزان جذب در بخش کشاورزی و دامپروری بوده است که موجب افزایش ارزش افزوده و اشتغال در استان خواهد شد.
ششمین نمایشگاه تخصصی سراسری با عنوان صنایع و ماشین آلات کشاورزی، نهاده ها، آبیاری، آبرسانی، دام، طیور، شیلات، آبزیان و دامپزشکی عصر یکشنبه در محل نمایشگاه های بین المللی خرم آباد گشایش یافت.
این نمایشگاه در قالب 52 غرفه و با حضور 13 استان کشور از امروز تا 21 آذرماه برای بازدید عموم دایر است.
مهمترین محور برپایی نمایشگاه امسال آب، سیستم های آبیاری نوین و روش های صرفه جویی در کشاورزی است که علاقه مندان می توانند از ساعت 14 تا 18 به این مکان مراجعه کنند.
حجم تولیدات کشاورزی لرستان طی سال زراعی گذشته حدود ۲.۹ میلیون تن بوده که ارزش ریالی این میزان، 64 میلیارد ریال برآورد می شود.
لرستان حدود 800 هزار هکتارمین کشاورزی دارد که کمتر از 25 درصد آن آبی است.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.