به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری لرستان، گودرز امیری افزود: بر اساس مصوبه هیات وزیران با موضوع بسته حمایتی دولت به اقشار کم درامد، کمک جبرانی به کارکنان رسمی، پیمانی، قراردادی و شرکتی با مجموع دریافتی ماهانه کمتر از 30 میلیون ریال پرداخت می شود.
وی اظهار داشت: بر این اساس، مبلغ 2 میلیون ریال به حساب بانکی مرتبط با حقوق و مزایای این افراد واریز می شود.
وی تصریح کرد: منظور از پرداختی، حقوق ثابت و فوق العاده های مندرج در حکم کارگزینی برای کارکنان رسمی و پیمانی و مبلغ ماهانه قرارداد منعقده برای کارکنان قراردادی و شرکتی سال جاری است.
وی اضافه کرد: دستگاه های اجرایی ملی و استانی که حقوق و فوق العاده کارکنان آنها از محل منابع عمومی بودجه سال جاری پرداخت می شود بایستی اطلاعات مربوط را به سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارسال کرده باشند.
بر اساس مصوبه پنجم آبان ماه هیات وزیران نخستین مرحله اجرای طرح حمایت غذایی از اقشار کم‌ درآمد جامعه توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از 22 آبان ماه آغاز شد که این بسته حمایتی در سه مرحله و متناسب با وضعیت خانوار بسته های حمایتی بین 100 تا 300 هزار تومان تعیین شده است.
این بسته حمایتی سبد کالایی متنوع با اختیار خرید کالاهای گوناگون است که ابتدا به افراد تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی و یا افرادی که در نوبت پیوستن به این سازمانها هستند، تعلق می گیرد.
علاوه بر آن همه افراد با حقوق کمتر از 3 میلیون تومان از جمله کارکنان دولت و بازنشستگان در راستای اجرای این بسته حمایتی از افزایش حقوق متوسط 200 هزار تومانی در ماه بهره مند می شوند.
بسته حمایتی دیگر مورد نظر دولت به کارگران ساختمانی، رانندگان، زنبورداران، صیادان و دیگر بیمه شدگان تامین اجتماعی تعلق خواهد گرفت که این افراد با تایید مراجع ذیصلاح و با اثبات درآمد کمتر از 3 میلیون تومان در ماه از این کمک متوسط زیر 200 هزار تومان دولت بهره مند خواهند شد.
گفتنی است پیش از این نیز وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه ای اعلان کرد: خانوارها می توانند با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد طرح اقدام به خرید اقلام متنوع مواد غذایی مورد نیاز خود کنند.
مواد غذایی نظیر گوشت، مرغ، برنج، حبوبات، روغن و سایر مواد خوراکی مورد نیاز خانوارها کالاهای هدف این طرح است و سرپرستان خانوار با مراجعه به فروشگاه‌های طرف قرارداد طرح می‌توانند اقدام به خرید کنند.
فروشگاه های رفاه، اتکا، افق کوروش، هفت، امکان، اسکاد، فرهنگیان، جانبو، تعاونی مصرف محلی و تعاونی روستایی کشور در فهرست فروشگاه های طرف قرارداد هستند.
7269/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.