به گزارش ایرنا گودرز امیری روز سه شنبه در نشت شورای اشتغال و برنامه ریزی استان در سالن جلسات استانداری لرستان اظهار داشت: امسال همچنین یکهزارو 70میلیارد ریال تسهیلات اشتغال فراگیر در استان قرارداد منعقد شد همچنین یکهزارو 360میلیارد ریال طرح در اشتغال حمایتی در استان وجود دارد.
وی ادامه داد: به میزان رقم های موجود طرح به کارگروه ملی معرفی شده که از اختیارات استانی خارج بوده اما برای تسهیل و تسریح طرح ها ارایه شده، در حال پیگیری هستیم اما طرح ها قبل از ارایه به کارگروه باید اقدام سنجی و بررسی شوند.
وی افزود: تسهیلات پرداختی در جهت سرمایه گذاری و اشتغالزایی در استان پرداخت می شود.
امیری با اشاره به پرداخت تسهیلات 500میلیون ریالی در طرح اشتغال روستایی و فراگیر به متقاضیان بیان کرد: در صورت نیاز بیشتر متقاضیان به دریافت تسهیلات باید از طریق طرح های مشاغل خانگی اقدام کنند و تمام تلاشمان را برای برطرف کردن مشکلات متقاضان خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه برخی از متقاضیان از عملکرد بانک توسعه و تعاون استان گله مند هستند ادامه داد: بانک ها متقاضیان دریافت تسهیلات را باید به عنوان سرمایه گذار درنظر گرفته و برای برطرف کردن مشکلات آنان تلاش کنند.
معاون هماهنگی اموراقتصادی و توسعه منابع استانداری لرستان گفت: برای دریافت طرح های اشتغال فراگیر از سوی بانک ها باید تبلیغات بیشتری صورت گیرد چراکه سقف دریافت اشتغال روستایی پر شده و متقاضیان باید توجیه شوند.
امیری عنوان کرد: زمینه تولید برای روستاییان باید فراهم شود و در صورت توجه به صندوق های خرد روستایی می توان بسیاری از مشکلات آنان را برطرف کرد.
وی بیان کرد: روستاهای مورد هدف گردشگری مورد توجه قرار گیرد همچنین سازمان میراث فرهنگی با ایجاد نمایشگاه در روستا زمینه ایجاد روستاییان را فاهم کند.
وی گفت: مردم لرستان 100هزار میلیارد ریال به بانک های استان بدهکار هستند که باید در پرداخت بدهی های خود به بانک اقدام کرده و بانک هم با تقسیط، همکاری لازم را داشته باشند چراکه در صورت دریافت معوقات از سوی مردم امکان پرداخت تسهیلات ایجاد می شود.
3210/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.