به گزارش ایرنا ناهید پرویزپور، روز سه شنبه در همایش سوسن های سوخته با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بویژه 464بانوی شهید این استان افزود: زنان در دوران دفاع مقدس در عرصه نبرد مستقیم، پشتیبانی و تربیت فرزندان و مدیریت خانواده نقش پر رنگی در دوران دفاع مقدس داشته اند.
وی اظهار داشت: مادران و زنان شهدا با علم به احتمال شهادت فرزندان و یا همسران خود آنها را راهی جبهه نبرد می کردند و در این راه صبری زینب (س) گونه داشته اند.
پرویزپور، با اشاره به حضور فعال بانوان در جبهه ها و در عرصه پشتیبانی از رزمندگان در دوران دفاع مقدس بیان کرد: تسکین خانواده و حفظ کیان خانواده از مهم ترین وظایف زنان در دوران دفاع مقدس بوده است.
مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان، با اشاره به مشقت های زندگی در دوران جنگ تحمیلی، افزود: تامین مایحتاج خانواده و تحمل مشقت های زندگی در آن دوران و در نبود همسر از نقش های بانوان بود که به خوبی و به رغم سختی های و مشتقت ها انجام می شد.
وی با اشاره به نقش تربیتی بانوان، افزود: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و تربیت صحیح فرزندان برای دفاع از اسلام و ارزش های والای اسلامی و اخلاقی از نقش هایی است که زنان تاکنون به خوبی از عهده آن برآمده اند.
پرویز پور، با بیان نقش زنان امروز در مقابله با توطئه های دشمنان، افزود: حفظ ارزش های دفاع مقدس و نقش تربیتی آنان منجر به تربیت جوانانی برومند شده است که با آگاهی و بصیرت در عرصه های مختلف از مرزهای جمهوری اسلامی ایران دفاع می کنند.
7274/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.