به گزارش خبرآنلاین لرستان، دکتر حبیب اله خجسته پور گفت: اجلاس بین المللی پیرغلامان هر ساله در یک استان برگزار می گردد بدین ترتیب که میزبان هر سال در اجلاس پرچم متبرک را دریافت می کند. استان لرستان نیز پرچم متبرک را در اجلاس سال گذشته در اصفهان دریافت کرد.


وی افزود: افرادی که بیش از نیم قرن در وصف ائمه شعر می سرایدند یا مداحی می کردند و در استان خود شناسایی شدند در این اجلاس از آنها تجلیل بعمل می آید.

معاون استاندار حبیب خجسته پور

معرفی پیرغلام پیرغلامان لرستان در اجلاس


خجسته همچنین گفت: در استان میزبان،  یک نفر مداح بعنوان پیرغلام پیرغلامان انتخاب و تجلیل میشود که امسال در خرم آباد و در اجلاس شانزدهم یک نفر از لرستان بعنوان پیرغلام پیرغلامان معرفی و تجلیل خواهدد شد .
معاون لرستان با بیان اینکه پیرغلامانی از سراسر کشور و چندین کشور اسلامی فردا غروب وارد خرم آباد میشوند اظهار داشت: پیرغلامان بعداز ورود به خرم آباد مراسم استقبال در گلزار شهدای این شهر برگزار میشود سپس در مکانهای اسکان مستقر خواهند شد.

معاون استاندار تصریح کرد: مراسم افتتاحیه این اجلاس چهارشنبه صبح در حسینیه ثاراله سپاه حضرت ابوالفضل استان با حضور پیرغلامانی از سراسرکشور و خارج کشور همچنین رییس سازمان صداوسیمای کشور و استاندار لرستان برگزار می گردد.
وی ادامه داد: با حضور اساتیدی از خارج استان نشست های تخصصی با حضور مداحان برگزار می گردد و در این نشست ها راهکارها و برنامه های ایام محرم برای مداحان تشریح می شود


دکتر خجسته پور در پایان افزود: مراسم اختتامیه اجلاس ، پنجشنبه در محوطه باغ گلستان خرم آباد  برگزار می شود که در این فرصت از همه همشهریان و عموم مردم تقاضا می کنیم در این مراسم شرکت کنند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1004552
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.