به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری قم، سید مهدی صادقی روز چهارشنبه در نشست با منتخبان شورای اسلامی شهر قم، افزود: سمت و سوی همه ارکان نظام خدمت به مردم است و این مساله تنها در سایه تلاش برای تامین منافع مردم محقق خواهد شد.
استاندار قم، تعامل و هماهنگی بین همه مجموعه های استان را موجب حل مشکل های بزرگ دانست و اظهار داشت: تحقق مطالبه هفت هزار میلیارد ریالی شهرداری قم از دولت در اواخر سال 95 نمونه ای از به ثمر رسیدن تعامل و همدلی میان مسئولان قم بود که کل استان قم از آن منتفع شد.
پرداخت هفت هزار میلیارد ریال بدهی دستگاه های اجرایی قم به شهرداری این شهر با پیگیری مجمع نمایندگان استان در آذرماه سال گذشته برای بررسی و اخذ تصمیم در دستور کار هیات وزیران قرار گرفته بود که با پیگری همه مسئولان استان پرداخت این بدهی توسط دولت تصویب و به صورت اوراق خزانه به شهرداری قم پرداخت شد.
صادقی همچنین نقدپذیری را یکی از ویژگی های ضروری برای مدیریت دانست و اظهار داشت: هدف همه مسئولان خدمت به مردم است و باید پاسخگوی عملکرد خود باشند.

** از تجربه شهرهای موفق در مدیریت شهری استفاده شود
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قم نیز در این نشست با تاکید بر پرهیز از نگاه جزیره ای در مجموعه دستگاه های زیرمجموعه نظام در استان قم اظهار داشت: تعامل نظام مند و اخلاقی مدیران استان می تواند مسیر پیشرفت را هموارتر نماید.
احد جمالی توسعه کلانشهر قم را به عنوان یکی از اولویت های استان مورد توجه قرار داد گفت: با توجه به این که توسعه جغرافیایی چندانی در سطح کلانشهر قم نداریم باید نگاه اعضای شورای اسلامی شهر دوراندیشانه و بر اساس نیازهای استان در دهه های آتی باشد.
وی با تاکید بر استفاده از تجربه شهرهای موفق در مدیریت شهری در داخل و خارج کشور افزود: کلانشهر قم از نظر توسعه شهری نسبت به بعضی کلانشهرهای کشور با عقب ماندگی مواجه است که باید با استفاده از تجربه های موفق توسعه در کشور توسعه متوازن شهر قم را در همه زمینه ها در دستور کار قرار داد.
اعضای شورای اسلامی شهر قم نیز در این جلسه به بیان دغدغه های خود در زمینه مسائل فرهنگی و عمرانی پرداختند.
افزایش ارتباط استانداری با شورای اسلامی شهر قم، رسیدگی به طرح منوریل، تعامل دستگاه های فرهنگی و ورزشی متنوع استان برای دستیابی به اهداف مشترک، معضل حاشیه نشینی و افزایش اختیارات استانی برای تصمیم گیری در رابطه با مسائل عمرانی شهر قم و پردیسان از جمله مباحثی بود که توسط منتخبان مردم در شورای اسلامی شهر قم مطرح شد.
استان قم دارای یک شهرستان قم و پنج بخش جعفریه، سلفچگان، کهک، مرکزی و خلجستان است.
برای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان قم یکهزار و 583 تن در قم ثبت نام کردند که از این تعداد 689 تن برای شهر قم و شهرهای تابع و 894 تن نیز برای شوراهای روستاها در بخش های کهک، مرکزی، جعفرآباد، سلفچگان و خلجستان قم بودند.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، روز جمعه 29 اردیبهشت ماه امسال در سراسر کشور برگزار شد.
7404/ 1175 تنظیم کننده: محمد زمانی راد ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.