به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری، عصر پنجشنبه در سالروز شهادت رئیس مذهب شیعه امام جعفر صادق(ع) و حمله وحشیانه دژخیمان رژیم شاهنشاهی به مدرسه فیضیه، الگوگیری ازجهاد فرهنگی امام صادق(ع) را نیاز امروز جامعه دانست.
وی ادامه داد: شرایط کشور، منطقه و جهان به گونه ای است که اگر بخواهیم مکتب اهل بیت(ع) و شیعه باقی بماند باید برای جهاد و مبارزه عمیق فرهنگی کمر ببندیم.
وی جهاد فرهنگی را مبارزه با مروجان عقیده باطل و معارف مغایر با معارف اسلامی دانست و گفت: امام صادق(ع) با جهاد کبیر به مبارزه با جهل جامعه رفت و اثر این اقدام برای امت اسلامی و حیات قرآن به اندازه قیام مقدس امام حسین(ع) است.
منتظری با بیان این که جهادکبیر، جهاد عقیدتی است تصریح کرد: جهاد فرهنگی کار بسیار دشوار و سختی است که نیازمند آگاهی، معرفت و دانش می باشد.
دادستان کل کشور، آشنایی مردم با تکالیف و شناخت راه درست توسط جامعه را عاملی مهم در ناکامی دشمن درتهاجم اعتقادی دانست وگفت: راهبرد دشمن، استفاده از غفلت و ناآگاهی مردم است و این راهبرد در تمام طول تاریخ توسط مستکبران به کار گرفته شده است.
وی با بیان این که دشمن تمام توان، قدرت خود را برای تقابل با نظام اسلامی به کار گرفته است تاکید کرد: دشمن برنامه ریزی و سرمایه گذاری وسیعی در کشور و منطقه انجام داده که نشان دهنده تقابل عمیق و جدی دشمنان اسلام با نظام اسلامی و اسلام است.
دادستان کشور همچنین در بخش دیگری ازسخنان خودبا بیان اینکه فضای مجازی یکی از مهمترین راه های نفوذ دشمن درفرهنگ جوامع گفت: متاسفانه فضای مجازی در کشورما رها شده و بدون مدیریت و محدودیت است.
منتظری اظهار کرد: درحالی که بسیاری از کشورهای اروپایی متوجه این خطر شدند و برخی از آنها درحال محدود کردن این شبکه های مجازی می باشند.
دادستان کل کشور با بیان این که اثرات تهاجم فرهنگی و فضای مجازی را می توان در دادگاه های خانواده به خوبی دید گفت: نه می توانیم، نه می خواهیم و نه به صلاح کشور است که از فناوری روز استفاده نکنیم ولی باید این فضا مدیریت شود.
منتظری، با اشاره به تاکیدها، اخطارها وهشدارهای رهبرمعظم انقلاب درخصوص فضای مجازی و تهاجم فرهنگی، اظهار داشت: گام های برداشته شده در کشور در مقابل سیل خانمان برانداز تهاجم فرهنگی قابل مقایسه نیست.
وی همچنین با اشاره به فرمان آتش به اختیار رهبر معظم انقلاب، تاکید کرد: آتش به اختیار صادر شده در مسائل فرهنگی و مبتنی بر رعایت قانون است. با صدای بلند اعلام می کنم نباید در مسائل فرهنگی متکی و منتظر مسئولان فرهنگی بود.
منتظری، با جدی دانستن تهاجم فرهنگی تصریح کرد: اندیشه سازان جامعه برخاسته از مکتب امام صادق(ع)، حوزه علمیه قم، مراجع تقلید و اساتید حوزه و دانشگاه، وظیفه و مسئولیت سنگین تقابل با تهاجم فرهنگی دشمن را برعهده دارند.
وی ادامه داد:باید متناسب با تهاجم دشمن، روش ها و مدیریت درحوزه فرهنگی به روز رسانی شود چرا که نمی توان حوزه علمیه را با روشی که یکصد سال پیش اداره می کرد، امروز نیز اداره کرد و در مقابل انواع تهاجم فرهنگی نوین دشمن موفق بود.
منتظری با تاکید بر این که باید ابزار مدیریت فرهنگی متناسب با شرایط روز باشد اظهار داشت: همان طور که در میدان جنگ نیروهای مسلح خود را باید به سلاح های روز مجهز کنند، حوزه های علمیه، مراجع و مراکز تصمیم ساز فرهنگی نیز باید خود را متناسب با حملات و تهاجم دشمن تجهیز کنند.
وی ادامه داد: بر اساس اطلاعات ما، دشمن از نوعی فقر فرهنگی که متاسفانه توام با فقر اقتصادی درکشور شده است در حال بهره برداری است.
دادستان کل کشور گفت: دشمن هیچ عجله ای برای به نتیجه رسیدن سریع در تهاجم فرهنگی ندارد بلکه آنها برای امروز، برای نسل های آینده و دهها سال آینده برنامه ریزی کرده اند.
نظامیان و دژخیمان رژیم پهلوی در روز دوم فروردین سال 1342 شمسی، همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، با یورش وحشیانه به مدرسه فیضیه قم، تعداد زیادی از طلاب را شهید و مجروح و فضای بسیار خفقانی را حکمفرما کردند.
در این مراسم که در مدرسه فیضیه قم برگزار شد، آیات علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور، سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه(س) و حجج اسلام سید علی خمینی نوه امام راحل و مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و نمایندگانی از بیوت مراجع تقلید حضور داشتند.
7404/ 6133/ خبرنگار: محمد زمانی راد ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.