محسن وزیری عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تیم های خارجی شرکت کننده در مسابقات نوجوانان کشتی فرهنگی یادگار امام راحل، از روز چهارشنبه هفته جاری وارد قم شده و روز پنجشنبه ساعت 18 در خانه کشتی استان قم واقع در خیابان جوادالائمه نیروگاه قم، ورزن کشی کشتی گیران انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: مسابقات کشتی جام یادگار امام راحل از ساعت 9 صبح روز جمعه هفته جاری در سالن ورزشی شهید حیدریان قم آغاز خواهد شد ولی افتتاحیه آن، ساعت 16 همان روز با حضور مسئولان عالیرتبه استان و کشتی کشور و مدعوان خارجی، ترتیب می یابد.
وزیری تصریح کرد: در این رقابت ها 12 تیم از کشورهای خارجی، چهار تیم از جمهوری اسلامی ایران و یک تیم از استان قم با هم رقابت می کنند.
وی با اشاره به ملاک اصلی در گزینش کشتی گیران قمی حاضر در این تورنمنت بین المللی گفت: تیم کشتی قم متشکل از نفرات برتر سال گذشته می باشد.
وزیری گفت: هر تیم متشکل از 10 کشتی گیر و2 ذخیره است و در کل تعداد 250 کشتی گیر و 70 داور و مربی در این رقابت ها حضور دارند.
رئیس هیات کشتی استان قم ادامه داد: هر تیم خارجی نیز داورانی را برای قضاوت در این رقابت ها به همراه دارد.
کلید مسابقات کشتی فرنگی جام یادگار امام راحل از دهه 80 در قم زده شده و تا سال 90 ادامه داشت ولی از پنج سال پیش به دلیل کمبود امکانات و اعتبار مالی، این رقاب ها در قم برگزار نشده بود. میزبانی این مسابقات بعد از پنج سال بار دیگر به قم اختصاص پیدا کرد.
7401 / 1175 خبرنگار: بهمن اطمینان ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.