به گزارش ایرنا، سید مهدی صادقی عصر شنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و حمایت از سرمایه گذاری قم در تالار امام جواد (ع) استانداری، اظهار داشت: متاسفانه این اتفاق افتاد و همه ارزش های روز قدس را نیز تحت تاثیر خود قرار داد.
در حاشیه راهپیمایی روز جهانی قدس در تهران برخی علیه رئیس جمهوری و برخی دیگر مسئولان نظام شعاردادند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت تنظیم صورت جلسه های کارگروه مذکور بر اساس نظرهای کارشناسانه افزود: به دلیل انجام نشدن اقدام های کارشناسی لازم، در زمان برگزاری این کارگروه مشکلات تازه شروع می شود، که این به هیچ وجه در شان این جلسه نیست، و باید در این زمینه تدبیری اندیشیده شود، چرا که اگر وضعیت این چنین باشد، باید کمیته بررسی و رفع موانع تولید را تعطیل، و در یک فضای جمع و جورتری مشکلات آن حل و فصل شود.
وی افزود: در شرایطی که تولید کننده یک طرف و بانک هم طرف دیگر، همه دور یک میز هستیم، همه به فراخور وظیفه و ماموریتی که دارند باید مشکل را حل کنند، ما نمی خواهیم منافع هیچ یک از 2 طرف بانک و یا تولید کننده نادیده گرفته شود، و منافع یکی بر دیگری ارجحیت پیدا کند، که برای تحقق این امر نیازمند یک روش و چارچوب منطقی قابل اجرا و شدنی هستیم.
استاندار قم یادآور شد: اگر مقداری روحیه تعاملی خود را تقویت کنیم، بسیاری از این مشکلات حل می شود و نیازی به ای بحث ها که بعضا دیده و یا شنیده می شود، نیست.
وی اضافه کرد: همان گونه که هدف از رونق تولید حفظ وضع اشتغال فعلی و اشتغال جدید است این را باید طوری تامین کنیم که منجر به رشد اقتصادی شود، و این تکلیفی همگانی است چرا که در این صورت اقتصاد مقاومتی خود را نشان می دهد، و همه ما موظفیم به نسبت جایگاه و مسئولیتی که بر عهده داریم کمک جدی و مساعدتی را در این راستا داشته باشیم.
در سال 1393 با هدف انسجام تصمیمات دولت در بخش تولید و بررسی پیشنهادهای مربوط به رفع موانع تولید، براساس تصمیم جلسه مورخ بیست و دوم اردیبهشت ماه 93 کمیسیون اقتصاد هیأت دولت یازدهم، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و سرمایه گذاری با مسؤلیت وزارت امور اقتصادی و دارایی تشکیل، و موظف به ارائه گزارش ماهانه به کمیسیون اقتصاد شد.
کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در همه استان‌های کشور، نیز به ریاست استانداری و دبیری رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان تشکیل می شود، در این زمینه و با توجه به مصوبه های هفدهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور مبنی بر تشکیل کارگروهی جهت تسهیل امور واحدهای تولیدی مشکل‌دار، در حال حاضر وزارت صنعت، معدن و تجارت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید را به ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت به طور مرتب برگزار، و مضاف بر این واحدهای استانی سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها نیز مسئول هماهنگی برای حل مشکلات و موانع فراروی واحدهای تولیدی استان محسوب می شوند.
7403/ 6133/ خبرنگار محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.