به گزارش ایرنا، آیت الله محسن اراکی عصر پنجشنبه در گردهمایی ائمه جماعات شهر مقدس قم موعظه را از مهمترین ابزارهای اصلاح و تربیت جامعه و شیوه انبیای الهی دانست و افزود:هیچ جمعیتی همچون شیعیان برخوردار از ذخایر موعظه همچون قرآن کریم، نهج البلاغه، آموزه های عاشورا و دیگر منابع دینی نیست.
وی با بیان اینکه موعظه در جهت غفلت زدایی و یادآوری بایدها و نبایدها بوده و یکی از مهمترین نیازهای امروز جامعه به ویژه جوانان است، اظهار داشت: مهمترین چالش در شیوه و سبک زندگی غربی، بستن راه اندیشه و آگاهی و پیروی چشم و گوش بسته از نقشه راه مستکبران است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه چشم و گوش کسی بینا و شنواست که دل او بیدار و آگاه است، بر ضرورت تعقل و اندیشیدن تأکید کرد و گفت: ماه رمضان ماه بیداری و آگاهی دل و احساس نیاز و توجه به کمبودها و عقب ماندگی هاست و روحانیون و مبلغان در این ماه مبارک وظیفه و تکلیف سنگینی برعهده دارند.
وی ائمه جماعات و مبلغان را به بیان خطبه ها و ادعیه منقول از ائمه معصومین(ع) توصیه کرد و گفت: همانگونه که در روز قیامت از انبیای الهی سؤال می شود که امت های شما چرا به انحراف کشیده شدند، از روحانیان و مبلغان دینی هم در رابطه با انحراف ها و نقاط ضعف در جامعه سؤال می شود.
اراکی با بیان اینکه امروز روحانیان باید حق و حقیقت را به خوبی شناخته و روز و شب خود را برای هدایت مردم و جامعه و انجام این مأموریت بزرگ هزینه کنند، گفت: امروز در برابر دشمنی مجهز و قدرتمند قرار گرفته ایم که می خواهند در تمامی لایه ها و سطوح جامعه نفوذ کرده و حتی کودکان را نیز نشانه گرفته اند.
وی با بیان اینکه در هیچ دوره ای از مبارزات انبیای الهی، جبهه کفر و الحاد این چنین مجهز و منسجم در برابر جبهه حق وجود نداشته است، انواع موعظه دینی و اخلاقی را مورد توجه قرار داد و گفت: حضور روحانی در جمع مردم، باید همواره همراه با ذکر و یاد خدا و بیان آموزه های دینی و الهی باشد.
8146 / 6133/ خبرنگار: سید محمدرضا بهشتی پور ** انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.